zondag 4 september 2011

De eerste rok voor een ander is een toevallig feit

De eerste rok die ik maakte, scoorde wat betreft afwerking ondermaats. Het patroon tekende ik over van een bestaande rok,een simpele A-lijn met verbreed bovenstuk. Deze kreeg door mijn nonchalante afwerking het label 'campeerrok'.


De volgende probeerde ik met paspelband, een model dat ik vond bij vele bloggende naaisters. Deze scoorde 100% tevredenheid bij mij zodat ik er nog eentje maakte voor al die zonnige zomerdagen.


Volgende stap in het rokjesproces: eentje met zakken. Ik baseerde me op hetzelfde patroon en na enig studiewerk op internet waagde ik me aan de zakken. Het resultaat mag er best zijn maar de rok past om één of andere reden niet aan mijn lijf. Ergens een meetfoutje?


Dus groot dilemma: als ik de rok begin in te leggen, zouden de zakken serieus verkleinen langs de zijnaad en door daarbij nog eens de rok in te korten, zou het lijken of de zakken in het midden van mijn bovenbenen zweven.


Ik zat dus met de handen in het haar (met de handen in de zakken zou een betere uitdrukking zijn) tot Zus kwam. Zus zag, paste en ging er mee lopen. De rok zat haar als gegoten! Met enige fierheid is mijn eerste rok voor een ander een toevallig feit.

3 opmerkingen:

  1. Zus blij! Maak nog maar wat meetfoutjes :•)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en bij serieuze meetfouten ben ik kandidaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Neem op 2 plaatsen achteraan vast, plooi om tot ie past en nai vast, sesa :) jozefientje.blogspot.be :3

    BeantwoordenVerwijderen