vrijdag 16 september 2011

Speelgoedza(c)k voor den Jack

Zus gaf me dit:

Samen met enkele leuke stofjes die ze haalde bij Julija
Een speelgoedopbergzak die makkelijk op te hangen is aan het speelpark van haar jongste musketier zou het worden. Het internet afzoekend op zoek naar idee├źn voor de zak van Jack vond ik hier. Ik baseerde me op de 'kidlet' maar nam andere afmetingen naar haar instructies. Advies vroeg ik in aan enkele tiretten. Het uiteindelijke idee om een stropzak of zak met rits als binnenvoering werd uiteindelijk afgevoerd. Het zou een open zak worden waar Jack makkelijk spullen kan uitnemen.
Zus werkte ijverig mee.


En ja, de ma-machine werd dan toch vervangen door een nieuwe vriend die probleemloos door de dikke lagen versterkte stof heen stikte zonder bokkesprongen en vervelende kuren. Ik blij.


Zus had een zwak voor de siersteekskes die je met de nieuwe vriend kan maken, dus een ladder werd geïntegreerd in het project.


En als je me zou vragen wat het moeilijkste is aan dit stuk: ik heb serieus gezwoegd en gevloekt op de logica en het aanbrengen van de drukknopen, en ja, toch ook een enkele keer op mijn eigen duim gehamerd.

En tadaa: Jack blij!


En om Zus nog ne keer te laten genieten van die sierstiksels, stikte ik mijn naam met een sterreke in de binnenvoering.


En omdat ruilhandel terug in is, kreeg ik van Zus zelf gemaakt biologische appelsap. Proost!

1 opmerking: