dinsdag 18 oktober 2011

Een stofzonde

Het ging al fout bij het kopen van de stof. Ik kocht in mijn ogen een schoon half meterke stof waar ik dolenthousiast van was maar dat vond de opdrachtgeefster niet. De opdrachtgeefster is deze keer mijn oudste oogappel. Zij tekende een kabaske dat ik zou maken. Het ontwerp leek me te moeilijk en na een korte onderhandeling en andere stofkeuze zouden we ons baseren op een model van haar. Ik zeg wel degelijk 'we' want ik liet mijn oudste helpen. En dat deed zij goed. Ik tekende het patroon uit (burda 2/2010), zij knipte. Ik versneed de vlieseline, zij streek dit goedje erop. Ik maakte de binnenzak, zij de armlus. En toen het tijd werd om het geheel te monteren, bleek dat ik veel te harde plakstof had gebruikt en te smalle biaislint waardoor ik het ding niet ineen kreeg. Dus vloeken, demonteren en veel te veel stof weggooien naar mijn goesting.
Herstart. Nu met soepele vlieseline en bredere biais. De details mogen gezien.




 Het kabaske van ver ook.


 Maar af en toe kom je ook dit tegen.


 Ditmaal geen aha-gevoel, enkel matige tevredenheid.

4 opmerkingen:

  1. Och weet je, ge moet maar denken, de mensen moeten toch zien dat het "handmade" is! Op de foto's ziet het er in ieder geval mooi uit!!! Leuk trouwens een link naar mijn blog tegen te komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. moet je die fouten nu echt laten zien? na kan ik niet meer zeggen dat het van een duur merk komt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hé zussie, ik vind hier nergens de bache voor de zandbak terug? Nochthans ook geslaagd!!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liefste Karla, bezie het niet als stofzonde maar als geïnvesteer in je oudste oogappel.En niets schoonder als dat. ;)

    BeantwoordenVerwijderen