dinsdag 11 oktober 2011

Ribbels en nepen

To do: een rok voor mezelf, eentje voor de herfstperiode en eindelijk eentje met zakken. Dus ging ik op zoek naar het ideale patroon dat als basis zou dienen voor verdere creaties. Ik baseerde me op een rok uit de knipmode 5/2011 en luisterde naar raad van haar tijdens de wekelijkse bijeenkomst van de tiretten.
Kwestie iets van eigenzinnigheid toe te voegen, liet ik de nepen vooraan achterwege.
Kwestie iets gemakkelijk te doen, stikte ik enkele lapkes op de stof en had ik zakken afgewerkt met paspellint (niet zelfgemaakt, daar ben ik te lui voor), het idee komt ergens van een bestaand merk.
Kwestie medezeggenschap in het productieproces besliste de oudste oogappel over de plaats van de knoppen, een leuk detail.
Kwestie je eigen angsten te overwinnen, koos ik voor een ribfluweel (ik had daar nog nooit mee gewerkt maar dat valt heel goed mee).


Nu nog wat meer de reflex krijgen om een rok aan te doen en niet dwangmatig naar die jeansbroek te grijpen.
En vraag je je nu af of ik het perfecte basispatroon heb gevonden? Bijlange niet of wat dacht ge? Bijschrift bij bovenstaande foto: zoek de twee fouten.
Ik heb dan toch nog moeten corrigeren en denk ook dat er serieus iets mis is in mijn volgorde van werken, maar eigenlijk ziet ge dat niet.
Ooit maak ik er één die direct zit als gegoten. Wordt vervolgd.

3 opmerkingen:

  1. uhuu, je bent vergeten vermelden dat deze foto's getrokken zijn door de beroemde fotografe Fien!

    BeantwoordenVerwijderen