zondag 6 november 2011

Karla vs. tricot en tweelingnaald

Vandaag overwon ik twee angsten! Werken met tricot en het gebruik van een tweelingnaald.
Eigenlijk werd het werken met tricot uitgesteld en steeds verder uitgesteld. Ook een tweelingnaald was voor mij iets onbekend. En onbekend gaat altijd een beetje gepaard met een fobie-achtig gevoel. 
Maar toen kwam dit project
Dus dacht ik: mens, nu hebt ge echt geen reden meer om tricot en tweelingnaalden te mijden, nu moet ge! 
De hipster dat zagen ze niet zitten, het marcelleke daarentegen kon 2 van de 3 enthousiaste dochters bekoren!
Dus liet ik ze hier tricot kiezen, op aanraden van haar om deze organisatie te steunen.
Ik volgde deze goede raad op en overwon twee angsten.



Eén van de twee koos voor een omgestikt boordje en de andere voor een afwerking met boordstof. Voor elk wat wils...
En ja, ook zij kunnen nu werken met zowel stikmachine als overlock! Ze weten ook allang dat je geen papier knipt met een stofschaar en dat omgekeerd wel lukt maar moeilijk is.


4 opmerkingen:

  1. heel mooi geworden, ik krijg de tweelingdraad ook nog steeds niet voor elkaar!!

    Weet je waar je het patroon nog kan krijgen??ik zou het ook graag willen maken,
    groetjes Yvonne
    y.nieuwold(apestaartje)xs4all.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. patroon is aangekocht bij Van Katoen, nu echter stopgezet

    BeantwoordenVerwijderen