vrijdag 4 november 2011

Luie zondagochtend

Een mens moet af en toe lekker lui in de zetel kunnen zitten. Een gezellig niets doen moment op zondagochtend met een tas koffie.  En natuurlijk moet ge gemakkelijk zitten en met een rok kan ik me niet comfortabel nestelen naast mijn jonkies.
Een huispak daarentegen biedt comfort en warmte om compleet te ontspannen, een soort joggingspak maar dan één voor thuis en één om zo min mogelijk in te bewegen!
Als basis voor deze veredelde pyama (of loungewearpak of homesuit of relaxwear) gebruikte ik het patroon 'loungers' en 'saturday chilling' uit Ottobre 5/2011 en maakte dit in aaibaar materiaal.




Leuk om te maken (mijn eerste broek en sweater!), niet zo'n leuk materiaal (dat verschuift en stoft en pluist), frustrerend te beseffen dat ge een tiret hebt gekocht die 5cm te klein is.
Op aangeven van Meneer (jaja) werd dit probleem dan opgelost door een soort V-hals te maken. Et voila, laat die ijskoude winter maar komen, op zondagochtend kom ik mijn zetel niet meer uit!


Stof: simpel velours uit deze zaak, en de kapstokkenstof vond ik bij toeval hier
Fotograaf van dienst: Fien

Voetnoot van de auteur: ook al blijkt een huispak hip en voel ik me juist een fluwelen madam, ik trek toch maar iets anders aan als ik de deur uitga, da's veiliger voor de buren.


3 opmerkingen:

  1. sjiek sè!
    Is idd een elegante versie van een jogging, met een paar sneakers eronder zou ik ermee toch naar de bakker durven gaan hoor.
    Everaert is niet ver hé;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zijn wij tiretten voor zeker, om erin te slagen te korte tiretten te gebruiken :-). Ik had juist hetzelfde probleem met mijn lego-jasje voor warre ;-)
    Ik vind je huispak trouwens enorm geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amai azo ferm!Goe gelukt en ik ben zot van deie kapstokskes stof aja!

    BeantwoordenVerwijderen