maandag 26 december 2011

Fiens

Ik, Fien, de Oudste Oogappel, vond het hoog tijd om zelf een blogbericht te schrijven. Nadat Karla de laatste tijd te weinig tijd had en dus geen nieuwe verslagen meer heeft gepost (waardoor haar blog er altijd hetzelfde uitzag), ging ik te werk…  
Ik vroeg hulp bij mijn mama voor een gemakkelijke en leuke opdracht. Ze gaf me een beschrijving om een madammenzakje te maken. Ik ging te werk en was van plan dit helemaal alleen te doen zonder hulp en zonder fouten : ). Zo mijn eerste zakje was gemaakt, zeer goed gelukt vond ik voor een beginner…



Maar ik vond dat er iets ontbrak… Ik ging op zoek in mama’s doos en vond daar kleurrijke lintjes. Ik volgde opnieuw de beschrijving en stikte ik er een lintje tussen. Dit gaf een leuk en kleurrijk effect op een neutrale stof. Weer geslaagd en zonder fouten.


Wanneer ik dit liet zien aan mijn mama vond ze dit zeer mooi en was trots op haar stikkende dochter! Ze had een idee gekregen. Ik moest voor Nieuwjaar als cadeau voor iemand van ons skigezelschap zo’n zakje maken. Ik ging direct akkoord met dit geweldig idee want ik had helemaal nog niet genoeg van dat "stikgedoe". Ik zocht opnieuw stof en bijpassend lint en stikte. Maar wanneer ik dit binnenstebuiten wou draaien zat mijn lintje langs de binnenkant! Ik besloot dan toch hulp in te roepen van mijn mama en we losten deze fout met gemak op. Toch nog met trots laat ik dit zakje zien.



Dit was mijn eerste blogbericht en zo valt er weer wat te beleven op deze blog ;-)… Nog even een foto van de drie zakjes, bijna foutloos geslaagd:



Fien.

4 opmerkingen:

  1. Dikke proficiat voor Fien ! Heel knap gedaan, want dit zijn hele leuke zakjes geworden !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooh wat zien ze er goed uit ! en wat zal je mama trots zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De stikkunde zit duidelijk in de genen! :) Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waauw!! Maak je mij een madammenzakje voor Tampax, Fien?
    x

    BeantwoordenVerwijderen