dinsdag 28 februari 2012

jeansperikelen

Skinny is in. Ik hoor maar één term als ik met de dochters op kruistocht ga voor een nieuwe broek.
In hun kleerkast ligt er een stapel jeans, onversleten maar te wijd volgens de pubereisen.
De ergernis groeide langzaamaan bij het zien van het ongedragen stapeltje. En toen schreef deze bloggende dame over de wel zeer herkenbare situatie. Zij gaf eveneens een een heel goede tip om een broek om te toveren tot een skinny. Perfect uitgelegd! Direct kreeg ik van de dochters een stapel in handen om te proberen. En ja! Het werkt! Geweldige instructies met als gevolg blije gezichten ten huize K. Want ze hebben d'er "eindelijk" een skinny bij.
De voor met benen erin:
De na met diezelfde benen erin:


Om helemaal  in het jeansverhaal te blijven, maakte ik nog twee jeansrokjes op een snelle manier met boordstof en een verschillend detail voor dezelfde maar toch verschillende dametjes.


En ik kreeg er nog eentje, een award van Lotte. Heel erg bedankt hiervoor!

"Liebster" is een Duits woord wat zoiets betekend als liefste, favoriete, beste, en de Liebster Award is een soort van ketting brief onder bloggers dat het doel heeft om uitzonderlijke en groeiende blogs onder de aandacht te brengen. Er is geen evaluatie comité of een formeel award proces voor de Liebster, maar het is zelfs leuker - het is erkenning dat een ander je harde werken heeft gezien en waardeert. 

3 opmerkingen:

  1. wat een leuke rokjes :) misschien ook leuk in volwassenenvariant? Allez, ik weet weer wat doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gedaan! Iedereen weer content en toch geen nieuwe broeken! De rokjes zijn ook mooi geworden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooh dat rechtse rokjes, heel schoon detail!

    BeantwoordenVerwijderen