donderdag 16 februari 2012

Roefelen in de restjesbak

Een zeer herkenbare situatie las ik hier. Ook ik vecht dikwijls met patroonpapier tijdens het overtekenen en ben vaak te lui om deftig vast te spelden. Elk voorwerp wat binnen handbereik ligt, kan op zo'n moment dienst doen als patroongewichtjes.
Ze duiken tegenwoordig overal in blogland op. Blijkt dat je die dingen ook kan gebruiken als handwarmers. Even opwarmen in de microgolf en hupsakee, warme handen.
Dus roefelde ik in de restjesbak, en knipte rondjes. Lees goed, rondjes.


De oudste stikte de rondjes, en knipte de randen af met de kartelschaar Tot hier bleven het nog steeds rondjes.
Ze had geen zin meer in het vervolg: het omkeren, vullen met rijst en topstitchen. Dus dat deed ik.


De rondjes werden echter een soort bloemblaadjes, door mijn gebrek aan geduld. Maar mijn patroonpapier ligt vanaf nu wel mooi plat!



2 opmerkingen:

  1. Rond of niet ... dat patroon moet deftig kunnen overgetekend worden he ! En deze zijn super vrolijk !

    BeantwoordenVerwijderen