woensdag 8 februari 2012

Sint Sonny




'Tante Karla, wil jij voor mij iets maken voor carnaval?'
'Ja hoor, in wat zou jij je willen verkleden?'
'In Sinterklaas'...

Euh, hoe kon ik dit nu weigeren?
Dus zocht ik op het www naar een Sintpatroon want om zoiets uit de losse mouw te schudden dat zag ik niet zitten. Ik werk nogal patroongebonden. Zus en ik gingen op zoek naar stof, geen moeilijke opdracht, wit katoen en rode velours. Eerst maakte ik het onderhemd en was eigenlijk best trots op het resultaat. Dus direct strijken voor een glad resultaat... Maar direct gaat soms fout want effe tegen het versierselke aanzitten en je hebt dit:


Gelukkig bleef het bij deze éne fout.




De moeilijkste opdracht was nog het vinden van de gouden details, dacht ik. Hier, waar je vriendelijk wordt geholpen, vond ik maar 2 soorten gouden lintjes. Tot de vrouw des huizes me zei om één van hun goed verstopte lade open te trekken en daar verder te zoeken . 't Was net of ik in een schatkist terecht kwam. Een massa aan gouden tierlantijntjes in alle vormen en maten, ge kunt het u niet gek genoeg voorstellen.
En deze Toekomstig Goedheiligman? Die gaf zijn zegen!



2 opmerkingen:

  1. Amaai ! Dat ziet er gewoon super chique uit !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, ik ben duidelijk in de verkeerde richting je blogberichtjes aan het lezen! Ik had er dus eentje niet gezien en je sint was blijkbaar al gepubliceerd ;-). Sjieke dinges hoor, die sint zal content zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen