woensdag 14 maart 2012

En toen scheen de zon,

en hield ik me niet aan het plan. Ik had er nochtans één, een jeansplan. Voor een rok, gezien op het net en door een simpele druk op het  Pin It knopke op mijn prikbord gezet.
Eigenlijk niets voor mij, zomaar iets uit mijn mouw schudden zonder patroon, maar ik wou het toch proberen. Ik baseerde mij op de alom gekende A-lijn. Dan een patroon tekenen dat volgens mij lijkt op die uitvergrote foto van het elektronisch prikbord. De delen met plakband aaneen kleven en 'passen'. Terug van elkaar knippen en hopen dat mijn logisch verstand wil meewerken en dat alle stukjes kloppen.


De stof werd geknipt en daar bleef het echter bij. Want toen kwam de zon en ging het mij iets te traag.
Met het stukje dat nog over was, maakte ik een snel jeansrokje, afgewerkt boordband en paspel als zoom. Tja, ne mens wil iets vrolijks in deze zonnige dagen en ik flockte er nog wat op los.


De andere rok volgens het eerste plan, wordt vervolgd, tenminste als het lukt.

3 opmerkingen: