maandag 19 maart 2012

Konijnenruzie


Ruzie in 't konijnenhok, maak dat mee.
Het ene konijn had gevochten met het andere. Het verdict: een gekwetst oog. Zo erg dat het eruit moest. Na de operatie, werd het konijn met één oog veroordeeld tot een verblijf binnenshuis. Revalideren om te wennen aan een bestaan met één oog, om zijn medicatie (oogdruppels, antibiotica en pijnstillers!) op tijd te krijgen door de verzorgende handen van mijn tweeling en natuurlijk om effe niet meer in contact te komen met het andere konijn.
Om het Eenogig Tijdelijk Huiskonijn een veilige slaapplaats te geven in huis en om hem op te sluiten bij onze afwezigheid, gebruikten we van collega B een binnenren (lees: kot). Het plan groeide in mijn hoofd om een cadeau te geven voor de bruikleen van deze huisvestiging en natuurlijk iets zelfgemaakt. Dus zocht ik naar konijngerelateerde stof. Ten huize V kon je de vreugdekreten horen tot ver buiten de dorpsgrenzen toen deze stof op het net verscheen.
Ik maakte daaruit een hoes voor haar tablet (een boek kan er ook in), volgens deze tutorial. Het had nog beter gekund als ik de konijnen van de flap in dezelfde richting als de hoes had geplaatst. Ze staan nu ondersteboven.


Het Eenogig Tijdelijk Huiskonijn is nog steeds Eenogig, maar blij terug in zijn buitenverblijf.
Poseren met een Dankbaar Buitenkonijn lukte niet zo goed.

5 opmerkingen:

  1. Ocharme! Maar je hebt wel een superleuke tas gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ocharme jullie konijn... Kan je geen ooglapje stikken in je mooie konijnestofje om het leed van dat beestje wat te verminderen ;-). Een hele mooie "map" trouwens!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg, om op die manier een echt passende cadeautje te kunnen geven als dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't Is inderdaad super, want ik ben ondertussen de trotse eigenaar van deze 'tabletwrapper'. Nu nog een tablet...
    Wie geeft mij als dank een tablet cadeau? Ik wil gerust nog eens iets ontlenen! Hihi!

    BeantwoordenVerwijderen