woensdag 28 maart 2012

Tricottruitje


Een tijdje geleden bracht ik enkele stofjes mee. De toekomstige ditjes en datjes werden ondertussen concreter: een boleo, een jeansrok en twee gepimpte lampjes.
Met de gestreepte tricot wist ik aanvankelijk niet wat doen. Meegenomen uit een stapel 'alles aan €3' en dat kon ik niet laten liggen.
Tot de jongste oogappel met een soortgelijk gekocht truitje naar huis kwam. Dus kopieerde ik haar, 't is te zeggen, haar trui en maakte deze iets groter. Voila, mijn eerste tricottrui, enkel de overlock werd hierbij gebruikt.
En deze, in mijn ogen kleine, foutjes vind ik geen minpunt.



De strepen op voor- en achterpand komen niet perfect overeen en de mouwen zijn er binnenste buiten ingezet.
Mijn eerste stuk zonder patroon! Aha!

3 opmerkingen:

  1. Maar wel heel leuk, zo voor nu in de lente ! En die mouwen, hihi ... zie ik bij mij ook nog gebeuren, zeker in tricot !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch een mooi resultaat. Confectie is zeker niet beter. Je kan dus zelfs al een eigen lijn starten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah zo tof! En nee ik zie ook geen minpuntjes!

    BeantwoordenVerwijderen