dinsdag 10 april 2012

Fiens nummer drie

Om een eenvoudig t-shirt een beetje op te vrolijken ging ik als volgt te werk:

Dit heb je nodig: 


 Draai de t-shirt binnenstebuiten en knip de zijnaden tot en met de mouwen er volledig uit.


Zo ziet de t-shirt er nu uit: 



Knip de kantstof op maat en naargelang de gewenste breedte. 



Speldt de kantstof vast aan de zijnaden van de t-shirt, goede kanten op elkaar en stik door. 
Doe dit aan beide zijden!




Als alles goed is verlopen zou je dit moeten bekomen.



Zie hier het resultaat van ‘Fiens nummer drie’


6 opmerkingen:

  1. Wat leuk gevonden !
    Echt leuk gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof tof tof ! Weet je, ik moest dit ooit eens doen aan de zijkant van een linnen bloesje (omdat het te smal was uitgevallen). Ik gebruikte toen ene biaislintje om ertussen te zetten (ik weet het ... maar het was echt in het prille begin van mijn naai-avontuur) en stikte een sierstiksel van mijn machine erop (dan viel het lichte kleurverschil minder op). Zelfde principe dus als hier bij jou, maar hier wel een veel mooier resultaat !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel tof Fien! Ik denk dat ik ook wat oude T-shirts ga pimpen :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het moet soms niet veel zijn om een schitterend resultaat te verkrijgen.
    Echt heel leuk gevonden. Een ideetje om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en toen was Karla haar blog kwijt aan haar dochter ;) maar wel tof helaas niets voor mij (zwembanden enzo)

    BeantwoordenVerwijderen