donderdag 18 oktober 2012

Ovaal

Al een half jaar vraagt ze me om van een rechthoekig tafelkleed een ovaalvormig te maken. Zus heeft immers een ovale tafel. Zulke dingen doe ik niet graag. Ik blijf dat dan ook met allerlei uitvluchten uitstellen, een half jaar al! *blozende kaken*
Maar dan komt haar verjaardag in zicht en denkt ge, ach toe, ik zal d'er maar eens aan beginnen, voor haar, en hoopt ge op een lekker stuk verjaardagstaart dat ze op dat schoon tafelkleed zal zetten. Omdat zulk verstelwerk niet echt als verjaardagscadeau kan doorgaan, ze kocht immers dat tafelkleed zelf, maakt ge op z'n minst iets uit de resten stof: een broodmandje en zakdoekenhoes. Voor op haar ovale tafel. Assorti met haar tafelkleed.


Maar ze verdient meer! Dus begint ge te denken met wat je haar zou plezieren. Dan plots een idee: bij het 'Pinterest gewijs zoekend' naar dé kabas voor Ma, had ze meermaals haar oh's en ah's in alle toonaarden uitgekraamd bij het zien van The Awesome Bag.
Dus 't is in de sjakosj: deze zal gemaakt worden.

Zo ziet ze eruit met korte draaglus:


Zo met lange draaglus:


 En die knopkes zie:

Zo ziet ze eruit langs de binnenkant, die je ook als buitenkant kan gebruiken:


Of keer je de draaglus binnenste buiten, krijg je dit:


Kortom, je kan wel wat combineren met deze tas. 
Ik naaide er maar liefst 20 knopen aan. Twintig!
Als mijn knopen-aannaaien-goesting ooit weerkeert, maak ik er zo één voor mezelf. Als zeg ik..., want dat zal niet voor direct zijn.




5 opmerkingen:

  1. je mama is wel verwend zunne! En dat van die knopen, drukknopen is een alternatief, maar 't zou bijlange zo schoon niet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ewel, ik ook, ik had dat broodmandje eerlijk gezegd eerst niet herkend als broodmandje, daarom vind ik het net zo'n leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tof! dat broodmandje rolt hier vast ook eens onder mijn machine ...ooit! Leuke tas ook!

    BeantwoordenVerwijderen