zaterdag 3 november 2012

een woordje uitleg

bij het maken van de lintmeterbloem, want ik maakte ze niet volgens deze beschrijving waarbij je moet knippen. De reden: ik heb geen splitpennen in huis dus deed ik het zo:


 Laat zo'n 15cm hangen en begin te plooien in 8-vorm.


Maak de lussen van de 8 zo dun mogelijk, begin aan de tweede 8. Telkens je een volgende lus maakt, draai je de bloem met de wijzers van de klok mee en maak je de lus dus rechts van de vorige.


Je hebt nu twee 8-en (4 lussen).  Begin aan je derde 8.


Je hebt in de buitenste cirkel nu drie 8-en (6 lussen). Begin nu aan de binnenste cirkel, probeer je binnenste lussen tussen de lussen van de buitenste cirkel te leggen. Doe het zelfde als met de buitenste cirkel, dus drie 8-en of 6 lussen.


De bloem is nu af. Ik niette het geheel vast. Hier kan ik dit niet doen want dit is mijn enige lintmeter dus ik wil er geen gaatjes in. Je hebt nu wel nog een los uiteinde aan de bovenzijde en da's niet zo schoon. Ik stak het door een binnenste en buitenste lus naar achter. Dit is wel even puzzelen om het mooi te krijgen. Met geduld lukt dit zeker!


 De bloem maakte ik vast met een veiligheidsspeld aan de tas.





4 opmerkingen: