zondag 13 januari 2013

Een konijnen oppas,


dat is zij, of is een rabbit sitter ook een bruikbare titel?
Wanneer er ten huize V. geen kat thuis is, lees 'op reis', kunnen we rekenen op een konijnen oppas die de beestjes dagelijks komt voorzien in hun noden: water, voedsel en een aai. 
Welke wederdienst ik voor haar kon doen? Zij kon wel een laptoptas gebruiken, zei ze.
Wel eentje met handvaten om het ding te dragen. 
Na veel over en weer gemail over mogelijke stoffen, liet ze me de keuze tussen drie.
Mijn voorkeur ging naar de Buck Blue van Echino.
De tas werd een kruising tussen de Vinktas en de ipadhoes uit 'Stof voor doe het zelvers'. Het was voor mij even stof tot nadenken maar het lukte.



De tas heeft een rits bovenaan, afgeronde bovenhoeken en een groene binnenvoering.



Miss Stella was wreed content: ik verraste haar met een blitzbezoek op zondagochtend want ik kon niet wachten om het af te geven. En het belangrijkste: de laptop paste perfect.




15 opmerkingen:

  1. Het ziet er een heel handig tas uit! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi, die combi van de vinktas en de laptophoes! Ik heb al drie laptophoezen, maar overweeg bij deze een vierde :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. supergeslaagde laptoptas! Zou ik ook wel kunnen gebruiken ipv van dat lelijk zwart ding waar onze laptop nu nog steeds in zit ... En die stof vind ik prachtig! Goeie keuze!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Da's supermooi! Slimme zet ook met die handvaten, want de meeste bestaande naaimodelletjes van laptoptassen vind ik eigenlijk niet zo praktisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel tof gedaan! en ook een zeer mooi stofje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Ik heb de oorspronkelijke laptophoes ook gemaakt, maar deze vind ik veel leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ha, ik was net aan het denken dat ik eens een laptoptas moet maken met handvaten, en deze ziet er ongeveer uit zoals ik in gedachten had! Ik kreeg namelijk vorige week op mijn werk een nieuwe laptop met een verschrikkelijke loodzware mannelijke laptoptas bij. Deze ga ik dus proberen te kopiƫren...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super Super Super ... mijn eigen versie staat binnenkort op biefrul.blogspot.be Dank voor me zoveel inspiratie te geven !!
    groetjes,
    Bie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vroeg me af hoe je deze een beetje stevig krijgt? :) (totale nieuweling op het vlak van stoffen en toebehoren, maar ik neem aan dat een stofje alleen geen laptop kan dragen?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verstevigde met vlieseline en stak er fiberfill tussen. Hopelijk lukt het je.

      Verwijderen