zondag 28 april 2013

Alle verdories en opluchtingen op een rij

Zus haar oudste musketier viert zijn lentefeest. Zijn cadeautje lag al lang ingepakt klaar voor deze dag. 4 dagen ervoor kreeg ik zin, heel veel zin, om nog eens een hemdje te maken, dus een ideaal idee voor hem. 

Tot je een beetje praktischer begint te denken.

Verdorie* 1: het patroon in zijn maat heb ik hier niet liggen, laat staan het boekje waar het instaat
Verdorie 2: een m stof die een bijna 7-jarige, leuk vindt, ligt hier ook niet voor 't grijpen in mijn stoffenberg 
Verdorie 3: tijd om stof te kopen blijkt echter nipt in te plannen
Verdorie 4: tijd om het hemdje te maken zou net lukken indien een oplossing wordt gevonden voor de vorige 3 verdories (en indien de huishoudelijke draaimolen perfect loopt). 
Ge kent dat allicht, het gevoel van 'hoe zal ik dit alles nog eens gaan inplannen'. But I did it!


Opluchting 1: mijn redster in nood had de juiste maat liggen, dus kon ik een kant en klaar patroon gebruiken. 
Opluchting 2: stof kon ik ook van haar gebruiken, indien ik niet meer achter stof zou geraken, jipie!
Opluchting 3: woensdagnamiddag verloopt vlotter dan gewoonlijk zodat ik exact 20 min de tijd heb om deze stoffenwinkel in en uit te lopen, hopelijk met een gevuld zakje in de hand. Nooit kocht ik stof in zo'n recordtijd, want ginder weten uw ogen niet waar kijken, laat staan kiezen. De oplossing: een mantra in mijn hoofd opzeggend: '1 meter jongensstof en niet meer'.  En ik kwam buiten met 1 meter stof (en eigenlijk ook een patroon dat ik allang wou, maar dat vergeef ik mezelve)
Opluchting 4: woensdagavond bij de tiretten begon ik eraan en kon ik ferm doorwerken, ondanks het veel getetter en gelach maar wel geen chocotoff moment. Wat zeggen ze nu ook al weer over meerdere dingen tegelijk kunnen? Een deadline in zicht? 't Werkt blijkbaar stimulerend. De helft van het hemd zat woensdagavond al ineen. 
De rest** werd op zaterdagochtend ineen gezet. 


Sonny is gek op insekten, slakken behoren wel niet tot deze groep maar dat kon hem niet deren.


*even vloeken, lucht op
**de rest werd ook een beetje versneld door drukknopen te gebruiken ipv echte, want daar moest ik ook nog even snel om.



10 opmerkingen:

  1. Nothing makes a person more productive than the last minute!
    Het is heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Daar zal hij wel blij mee geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's echt in een sneltempo! Schoon hemdje. Ik kan goed geloven dat hij daar content mee was.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. You did it!!! Super! En ik weet niet of je je mijn slakkenstofje nog herinnert waarin ik momenteel een hemdje maak, in idere geval, ik vind jouw slakkenstofje VEEL mooier! Dat doet er mij aan denken, breng je DE map dinsdag nog eens terug mee ;-) Dan doe ik woensdag aan het mijne verder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi resultaat! Aan niets is te zien dat je voordien wat verdories weg te werken had :-)
    Gr
    An
    jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar verhaal, zo maakte ik vorig jaar nog een boleotas voor ons nichtje enkele uren voor haar feest!
    Origineel stofje, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi gedaan! :-) Ik ga binnenkort eens beginnen aan mijn eerste t-shirtje...weer een uitdaging om aan te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen