zaterdag 22 juni 2013

Een beetje gekopieerd.

Met deze titel lachen mijn collega's waarschijnlijk een beetje groen, maar da's een ander verhaal.
Ik kocht een prijslijk geel topje, zo eentje dat goed zit en waarvan ge er gerust een tweede wilt, eentje in een andere kleur. Maar het prijskaartje en je voor-1-keer-gebruikt-gezond verstand zegt neen. Je praktisch verstand haalt de bovenhand en denkt: ik kan dat ook.


Dus leg je een groot karton op tafel, waarboven patroonpapier en daarboven het bewuste topje. En je begint te 'kopspelden', elke cm van elk deeltje. Een beetje teken- en knipwerk en tadaa patroon klaar. Een beetje nagedaan, plagiaat klinkt zo serieus maar 't is voor mezelve.


En ge zijt content, en krijgt complimentjes (wat wellicht stoeferig klinkt)


Alleen gebruikte je de verkeerde stof, iets synthetisch en zweet ge je te pletter, ook bij deze frisse temperaturen.

11 opmerkingen:

  1. Nog eentje proberen... Maar let op... misschien kom je op een of andere lijst...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zweetstofjes zijn dan ook dikwijls zo mooi! Geen probleem, enkele uurtjes dragen en het kan in de was, want ik denk dat je hier geen strijkwerk aan hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ruik hier niets! Supermooi! En bij deze heb ik nog iets bijgeleerd ook (buiten geen synthische stof te kopen ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een stof met huisje zou ik niet direct kiezen voor een volwassene, maar dat gaat precies toch wel.
    Schoon gekopieerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar echt schoon (en ge houdt misschien ambetante lln op een veilige afstand zo ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha, schoon gedaan, en tof idee om je patroon zo te "kopiƫren" met de kopspeldjes. Ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch leuk!??? Niet?! Niemand koopt 2 dezelfde topjes maar in een ander kleurke!!!
    Enfin, gij kunt dat, ik niet.Proficiat Cava'tjen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen probleem toch nu je het patroon hebt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! :-) Ik zag het idee met de kopspelden ook al eens op pinterest verschijnen. Blijkbaar werkt het...onthouden dus! :-p

    BeantwoordenVerwijderen