zaterdag 28 september 2013

Zebra

Meneer des huizes doet aan kajak. Ze hebben een sportief clubke waar ze elkaar aanspreken met een bijnaam, een naam gelinkt aan een of andere gebeurtenis, iets typerend voor die persoon.
Zebra is er zo eentje, een vriend van Meneer. Hoe Zebra deze naam heeft verkregen, doet er eigenlijk niet toe. Feit is dat Zebra gewoon Zebra is, een naam zodanig ingeburgerd dat de dochters zelfs zijn echte naam niet kennen.
Zebra is nu fiere papa geworden van Simon. Toen ik voorstelde om iets te maken in een stof van het desbetreffende dier keken ze hier ten huize V. nogal twijfelachtig. Een stof met zebra's? De stoffen die we in de winkel vonden waren ofwel te kinderlijk ofwel te opzichtig.
Maar toen ik deze mini zebraatjes liet zien, zei Meneer direct enthousiast ja! (en dat gebeurt niet zo gauw als het over stoffen gaat).
Simon heeft nu zijn eigen Zebra jasje!

Julija's shop: mini zebra van Timeless Treasures
Baby jasje van Zo Geknipt

Uit de resten stof kon nog net een luiermandje.



En dan die Kam snaps! Wat een gerief! Ik begreep eerst het succes niet, nu wel!

13 opmerkingen:

  1. Geweldig verhaal en leuk cadeau!!
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, heel mooi stofje! Zo'n mand is echt heel mooi om te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi zeg! snoezig & lief. Ik heb hier nog een rode zebra-variant liggen om iets mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mama en papa zebra zullen eens goed lachen met dit bijpassende cadeau ;-) Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi geheel als kraamcadeau ! Papa Zebra zal het wel leuk gevonden hebben en mama Zebra ongetwijfeld ook. Oh ja Kam Snaps, daar moet ik ook eens mee beginnen. Waar kocht jij die van jou ?

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat jasje zal serieus zijn dienst doen denkt ik!

    BeantwoordenVerwijderen