zaterdag 9 november 2013

Miss februari


Toen ik met 'Little Miss Y's wardrobe' naar huis kwam, kon je hier wel wat oh's en ah's horen. Al gauw kwam de vraag van één der dochters om 'februari' te maken.  Voor lezers die het boek niet kennen: het is opgebouwd als een kalender en deze jurk met plooien staat voor het kledingstuk van de maand februari. Over de kleur van het kleed en de kraagjes twijfelde ze niet: ze wou exact hetzelfde.
Ikzelf stond enorm argwanend tegenover de hoeveelheid plooien van het rokgedeelte en gebruikte dus voor een keer mijn gezond verstand en stak het rokgedeelte al driegend in elkaar (bij mij betekent dat: stikken met een grote steek, hm). Ook het bovenlijfje heb ik aangepast specifiek aan haar tienerlijf.  Mijn avondschooljuf blijkt stillekesaan toch invloed op mij te hebben...
Uiteindelijk veranderde ik niets aan het rokgedeelte: de dochter was wreed content en ik eigenlijk ook.

14 opmerkingen:

  1. Een plaatje, echt waar, zo schoon! De kans is groot dat de vriendinnen nu ook staan te trappelen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kan ik geloven! Hoe meer ik die februari-jurk zie passeren in blogland, hoe meer ik vrees dat ik toch overstag moet gaan voor dat boek. Echt een prachtig model!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw ! Knap model met prachtjurk !!! Perfect !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super! Schoon! Knap gedaan! Had het boek vandaag ook in mijn handen maar weet niet wat de dochters ervan zouden vinden. Ga jou post een tonen.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon! Ik ben er ook aan bezig, maar dan voor mijnenzelven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw, Karla, je dochter staat er prachtig mee!!! Wat een mooie kraag! En wat een fantastische driegtechniek heb jij ;-) Pas maar op, want wie weet leest de avondschooljuf wel mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap! Knap kleedje, knappe dochter, knap resultaat. En ik denk dat er eentje ferm gelukkig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat kleedje ben ik ook van plan te maken, voor mijzelf. Het patroon is al overgetekend, zo ver zit ik al.
    Heel mooi! Ik kan goed geloven dat de dochter er blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is zo mooi! Ik hou echt van de kraag en de kleur van de jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zo mooi... echt fantastich ze zal wel blij zijn
    dat boek ligt onder de kerstboom op me te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen