donderdag 28 november 2013

Laat verjaardagscadeau


Een tweetal jaar geleden kocht Zus op een stockverkoop een zacht pastelkleurig geruit hoopje designerstof. Poeslief gaf ze me het cadeau met de woorden: 'als ge ooit bloesekes kunt maken, moet ge hiervan eentje voor mij maken. Zus heeft immers een zwak voor zachte pasteltinten. Toen zag ik dat helemaal niet zitten en belandde de stof ergens onderaan de stapel, ver uit het zicht. 
Twee maanden geleden was ze jarig en herinnerde ik me haar vraag in mijn zoektocht naar een leuke verwennerij.  In Little Miss Y's wardrobe vond ik het perfecte model voor haar: het mei bloesje. De maat gokte ik. Het origineel patroon heeft een open rug maar dat stoorde me, dus tekende ik een gesloten rugpand. En verder dan dat kwam ik niet: ik begon er dan ook veel te laat aan, zo'n week voor haar dag. Tussen alle andere projecten door werkte ik stillekesaan verder.

Niet Zus op de foto maar één der dochters die moest passen van mij.

Ik wisselde de geruite stof af met zachte katoen in ook iets pastellerigs. De opvallende stiksels liet ik achterwege. Hardop gevloek kon je horen bij het ineensteken van de mouwen (noot aan mezelf: dezelfde mouw maar dubbel uittekenen en innaaien)


En vandaag, ja bijna 2 maanden na haar verjaardag, bracht ik het haar totaal onverwacht. Een complete verrassing! Leuk om je Zus zo blij te zien in een goed passend bloesje!

 Mei bloesje
geruite stof; S. Schneider

2 opmerkingen: