vrijdag 13 december 2013

mislukt gerecyKleerd

Altijd dolenthousiast over de Recykleer-14-daagse van Boomie, in de praktijk ben ik altijd te laat om iets te recykleren binnen die 14 dagen. Maar soit, recycleren kan en moet altijd, dus werkte ik eindelijk mijn projectje uit.
Zus leverde enkele afgedankte kledingstukken waaruit de dochters mochten selecteren. Deze rok werd direct op de stapel 'deze moeten we absoluut niet hebben' gegooid. Ik begrijp wel waarom...


Mijn doel: een tablethoes omdat de vorige versleten is.
De uitdaging: eentje die kan staan.
Dus sloeg ik aan het rekenen en herberekenen, rekening houdend met alle afmetingen, dikte karton en tablet en de ruimte die ontstaat als ge tussen twee kartonnetjes stikt...
Uiteindelijk:


Zo ziet de hoes er redelijk uit, niet?


Al mocht de steun iets groter zijn.
Maar dan draai ik even verder, en...


Komt de tablet er toch wel een halve centimeter uit piepen!
*Even niet voor publicatie vatbaar gevloek*


Dus opnieuw beginnen, in een andere stof, want deze is ver op. Zo'n hoes wil ik absoluut zelfgemaakt hebben. Nu ga ik roefelen in de stapel van Zus haar afgedankte kledij.




11 opmerkingen:

  1. Heel mooi hoor. Is het niet mogelijk om het nog beetje te verlengen met een strookje in een neutraal stofje? Ik zou dat niet weg kunnen doen na al dat werk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben erover aan het nadenken om het inderdaad zo te doen

      Verwijderen
  2. een halve centimeter, dat valt nog mee. Ik had mij nog veel erger misrekend (alle ja, eigenlijk niet gerekend). http://kreatuurkes.blogspot.com/2013/12/er-mag-al-eens-gelachen-worden.html
    Maar het is wel mooi bedacht. De 2de keer geeft altijd een perfect resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die hoes ziet er nochtans mooi uit. Misschien even gaan kijken bij Eva Maria. Zij schreef een tijdje geleden een handleiding voor een i-hoes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad, die had ik gelezen maar ik wou het ietsje anders en deze tablet heeft andere afmetingen dan een i

      Verwijderen
  4. Probeer een stuk plastiek van oude placemats erin te verwerken,... véél steviger dan karton, blijft zeker mooi in vorm,... en dat is ook recycleren!!!
    Supermooi stofje, kan je geen extra stukje stof erin verwerken zodat die halve centimeter geen kans meer krijgt??? Met die lijnen zal je dat haast niet zien. SUCCES.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik gebruikte een soort karton van 0,5 cm dik waar iets van isimo tussen zit, dus wat betreft stevigheid is dit wel OK. Inderdaad een goed idee om ergens een stukje stof erin te 'lassen'.

      Verwijderen
  5. Lijkt me een huzarenstukje om dat perfect te krijgen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, maar 'k geef het toch een tweede kans, en dat valt niet veel voor met mislukte projecten, ik geef het dan meestal op :)

      Verwijderen