zondag 19 januari 2014

glitterlady


Een feestjurk in tricot, met glitters of zilveren bolletjes zoals je ziet
voor de oudste,

Met leuke plooien aan heup en schouder, asymmetrisch
2 verschillende schouders,


Het patroon beloofde 'Yes! It's easy!' 
Dus dacht ik pfff, fluitje van een cent. 'k Zal dat ne keer snel fiksen.  
Maar wat heb ik gevloekt op dit patroon! 
Het bovenlijf ineen steken en dan beseffen dat ge het fout doet. Vervolgens een dik uur tornen wat heel leuk is met tricot om het dan terug goed ineen te steken (denkt ge). Dit alles op een leuke avond tetterende tiretten. Misschien ligt het daaraan..., uiteraard! 
In het weekend wilt ge dan thuis op uw gemak verder doen en besef je dat het toch fout ineen zit, dus ne keer goed luidop vloeken en alweer een uur tornen. Die techniek beheers ik inmiddels goed, wel niet altijd met de glimlach. De plooien, hoe schoon ik ze ook vind, daar wil ik ook niets meer over zeggen als ge het ook 2x opnieuw hebt moeten doen...
Maar genoeg gezeurd, ze zit ineen! Het is een leuke jurk geworden voor haar. En als ge tijdens het fotograferen zegt 'doe ne keer zot' buigt glitterlady heel galant door de benen.

17 opmerkingen:

  1. Supermooi! En die plooitjes maken het helemaal af, dat is net het specialleke aan het kleedje. Je werk loont, da's zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je noeste arbeid heeft wel een heel mooi resultaat opgeleverd én een gelukkig dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waauw, da's écht een heel mooi kleedje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het resultaat mag er gelukkig wel zijn! Heel mooi kleedje, zou ik zelf wel willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Tja, 'easy' blijkt niet altijd zo easy te zijn, heb ik zelf ook al gemerkt! Maar het resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een leuk kleedje met een speelse toets!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Welk patroontje is dit?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi! Zoiets zou ik ook nog dragen, misschien wel in een ander kleurtje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. yep, een schoontje. Dit moet ik ns aan de dochter tonen!

    BeantwoordenVerwijderen