zaterdag 4 januari 2014

Zwarte Belladone

Af en toe heeft een mens een duwtje nodig, een serieuse. Zo ook met dit patroon, de Belladone van Deer&Doe, dat zo ongeveer een klein jaar lag te bestoffen en waarvoor ik precies de moed niet vond om er aan te beginnen. 
Na enkele nog niet geblogde rokken, stond er in de avondschool een kleed op het programma. Eentje dat af zou zijn tegen de feestdagen. Een lieve tiret en mede avondschoolvriendin opperde het idee om de Belladone te maken. Natuurlijk! Samen is immers veel leuker dan alleen.  Aangezien het af zou zijn tegen de feesten, wou ik er een zwarte versie van maken.


De hals en schoudernaden afgewerkt met glitterbiais die net vanonder de rand komt piepen, de tailleband voorzien van glitterpaspel en alsof dat nog niet genoeg was, de rest van de naden afgewerkt met zilverkleurig naaigaren. Geen aanrader trouwens want dat ging niet goed door het machine, enkel traag stikken verzekerde dat de boel goed kwam.


En ik heb gefeest in de jurk, eentje waarvan er gegarandeerd een zomerversie van zal volgen.


19 opmerkingen:

  1. Ik vind dit prachtig! Voor mij zou dit enkel een hoogzomer versie worden, ben nogal een koukleum :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer mooi kleedje... ben benieuwd naar de zomerversie...

    dragonfly-mh.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is heel de beschrijving in het Frans?

      Verwijderen
    2. Ja maar dat valt goed mee. De tekeningen maken ook veel goed.

      Verwijderen
  3. Schoontje! En inderdaad helemaal feestproof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi, je doet me goesting krijgen om ook het patroon eens te gaan afstoffen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knappe madam in een prachtjurk ;-). In het echt komen die zilveren accenten nog mooier uit hé! Kan het geloven dat er nog een zomerversie volgt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super feestelijk, dat zwart met zilveren paspel. Een kleurcombi waar ik zelf nooit voor zou durven gaan, maar die hier toch wonderwel uitkomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, zo mooi zeg! Een echte feestjurk, die zou ik ook nog zien zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stof... check, patroon... check, tijd... zoek ;)
    Super dat jij de tijd gevonden hebt om dit prachtige jurkje ineen te stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waaw, supermooi jurkje!! Het doet me zin krijgen om dat patroon ook eens uit te testen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O ja ! Laat die zomerversie maar komen !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat staat ook nog op mijn lijstje, patroon ligt al klaar, uitgerold en al. Nu nog tijd... en er gewoon aan beginnen. Ik vind jouw zwarte versie de max!

    BeantwoordenVerwijderen