maandag 19 mei 2014

Gekleed3



Een hemd voor zijn verjaardag, stiekem gemaakt. Eenvoudige stof, blauw met zwarte draad erdoor, knoopjes zoals eerder per 2. Het patroon komt uit de tweede La Maison Victor. De mouwen blijken net iets te kort voor mijn Meneer, weliswaar enkel als hij ze horizontaal houdt. Hij zal zijn armen moeten laten bengelen, wil het niet te veel opvallen.


En de zoom, zo in golf? Nooit meer! Ik krijg dat niet mooi langs de binnenzijde. Alle tips hierover zijn welkom!

 Patroon: cool blue hemd
Stof: Guy


13 opmerkingen:

  1. Ik moet dat hier ook eens tonen van die dubbele knoopjes, misschien wil hij dan ook zo één ;-)
    (i.v.m. je zoompje : ik stik eerst een hulpstiksel (grootste steek) op 1,5 cm, dan omstrijken op dit hulpstiksel en nog eens in de helft omstrijken tot tegen die 1,5cm strijklijn. aan middenvoor en middenrug heb je recht van draad, daar geeft dat niet mee, de rest gaat naar de schuine lijn toe, dus daar kun je een beetje toegeven of afnemen ... by the way, bekijk eens een gekocht hemd, aan de binnenkant "frommelt" dat boordje soms ook een beetje, als het er maar netjes uitziet bij het doorstikken aan de goede kant he !)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, misschien heel misschien probeer ik het zo wel eens. Merci voor de tip.

      Verwijderen
  2. Met die knoopjes is dat geen gewoon blauw hemd, maar een héél schoon blauw hemd! Geslaagd! (en ik ken die frustratie van die zoom in boog, veel geduld en veel stoomstrijken ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. knap! die mouwen vallen niet op ;)
    en zie ik daar een cocker snoetje? wij hebben ook zo eentje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh stoeferkesdag = mannehemdjesdag???

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In de les zei de juf mij dat ik een rijgdraad moest trekken op de rand van de stof, zodat je die wat kan rimpelen, minimaal natuurlijk, maar het hielp mij wel, zo komt er al vanzelf een kromming in en is het teveel aan stof mooi verdeeld. Hopelijk heb je er wat aan. Hier kan je mijn hemd bekijken: http://handmade-mieke.blogspot.be/2014/02/uit-de-naailes.html Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  7. Ik heb een knipje tekort op de rugpas om de mouwen op te losse. Hoe heb jij dit opgelost?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ik dat 'op het goed vallend' heb gedaan. Dat lukte.

      Verwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen