zondag 29 juni 2014

Sunny pants 1


Stuk voor stuk leuke creaties van de Sunny pants, zag ik al her en der verschijnen.  Ik wou ze ook maken in een stof van Atelier Brunette. Hilde meldde me dat de maten zeer ruim vallen en ik best een maatje kleiner zou maken (daarmee weet je al dat bij haar een schoon exemplaar van de Sunny pants zal verschijnen, oeps). 
Ik, een maatje kleiner? Toch besloot ik naar haar wijze woorden te luisteren maar mijn eeuwige twijfel zinderde nog wat na in mijn achterhoofd. Dus zette ik geen schaar in de oorspronkelijke stof maar in een stofje gevonden op het stoffenspektakel te Mechelen (oorspronkelijk bedoeld voor de dochters maar die vonden dit maar niets, tieners...)
Ik was daar (stoffenspektakel) heel blij gezind met medetiret Dorothy die het stofje spotte toen opeens een grissende madam nogal brutaal deze coupon uit haar handen trok. Tssssssssss, rare mensen toch soms...
Enfin, we zagen in een uithoekje van dat kraam nog twee couponnetjes liggen en kochten ze allebei. Eigen schuld, grissende vrouw, wij 2 gij 1! 


Ik maakte de Sunny pants op een avond bij de tiretten, en neen, ik was toen niet overtuigd, deze broek zou een pyjama broek worden. Maar nu met een andere tshirt erop is deze broek nog niet van mijn lijf geweest! Gemakkelijk dat die zit! Echt waar!


En mijn versie in een Atelier Brunette, die is ook al klaar! Maar das voor een volgende post.



16 opmerkingen:

  1. Heel mooi ben nu al benieuwd naar de andere versie. En dan toch voor maatje kleiner gegaan ? En zit als gegoten !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Karla, heel mooi! Ik ben zelf ook nog niet helemaal over het pyjamagehalte van de sunny pants, maar k zag toch al schoon exemplaren (incl. Deze!). Mss moet ik me ze ook eens aan wagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen! Ge gaat er geen spijt van krijgen.

      Verwijderen
  3. Tof toch! En hoe zat het nu met de maat??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toffe sunny pants! Goed dat je dit leuke stofje toch hebt kunnen bemachtigen. Benieuwd naar versie 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had Hilde beter ook eens geconsulteerd, want die sunny pants hing hier als een zak rond mijn lijf ... na versmallen en versmallen en versmallen is ze nu net draagbaar, maar overtuigd ben ik nog altijd niet als niet-broek-draagster ;-)
    Maar als ik dan weer jouw versie zie ... waarom past zoiets schoons toch niet voor mij ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeer geslaagd! Ideaal stofje ervoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. tof! Ik maakte er ook eentje, in een maat kleiner, en de volgende die ik ga maken ga ik ook eens met wat minder naadwaarde proberen zodat ze mooier aan de benen aansluit denk ik. Maar ik benzet neig fan van mijn broek :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad, je bovenstukje maakt het verschill tussen pyjamavoel en sunnypantsgevoel.
    Ik vind de stof leuk! Tja, tieners, ik ken dat. Maar nu heb je zelf een toffe broek in die stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik blijf schoon broeken zien passeren, maar ik ben nog steeds niet overtuigd. Wie weet, als mijn verlang-naailijst ooit eens wat ingekort raakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Ik had op het stoffenspektakel ook 2 van deze coupons gekocht en hier ook een sunny pants voor mezelf uit gemaakt. En heel toevallig heb ik er ook één gemaakt uit de Atelier Brunette stof. Wij lopen dus met dezelfde broeken rond!

    BeantwoordenVerwijderen