donderdag 11 september 2014

Le mariage

We schrijven december 2013:
Zus en HMDH (haar man des huizes) melden dat ze zich officieel en in het echt gaan verbinden, ofte trouwen zoals dat heet. Feest! Gejuich!
Januari 2014:
Zus bladert in de LMV en ziet 'de jumpsuit van Elisabeth' staan. Helemaal haar ding.
"als gij nu ne keer deze jumpsuit voor wil maken..."
'Euh, ja, ik wil dat wel proberen.'
" Voor mijn trouwtenue..."
'Euh' *stress* en dan een twijfelachtige ja-ik-wil-dat-wel-proberen-maar-laat-me-er-eens-over-nadenken'
Gejuich langs hare kant
Begin februari 2014:
"Karla, echt, ik wil een jumpsuit in het donkerblauw zijde-satijn. En gaat ge het nu doen?"
'Euh, ja, okee, maar alleen als ge een noodplan in je achterhoofd houdt.'
(achteraf denk ik niet dat ze ooit één had...)
Eind februari 2014:
We trekken arm in arm, zoals zusters dat doen als ze samen op stap zijn, naar het stoffenspektakel in Gent. Daar vinden we haar teststof en haar 'hier ga ik in trouwen' stof.
Half maart:
Ik begin er aan in de avondschool, met de testversie wel te verstaan. Eén in een goedkope groene stof. Het zit direct redelijk, enkel wat aanpassingen aan haar achterste zijn noodzakelijk.


Begin juli begin ik aan haar trouwtenu.
Midden augustus: we slaan ons armen weer in elkaar en trekken naar stoffen van Leuven om hemdjesstof, haar 3 zoontjes moeten ook gekleed worden.


Eind augustus is alles klaar: de hemdjes, een lint voor rond haar trouwboeketje en een tasje voor haar spulletjes en haar zijde-satijn jumpsuit. Maar goed ook, ze trouwde op 6 september.


Met de resten uit haar jumpsuitstof en hemdjesstof maakte ik nog snel enkele kussens (snel in de zin van de avond ervoor)


De dag zelf: een stralend gezin op een wel heel bijzondere fijne dag!









16 opmerkingen:

  1. Pretty! (En knap dat je het aangedurfd hebt om zo'n topoutfit te maken)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig, zo'n mooi en originele trouwoutfit! die hemdjes ook super cool, en die kussens zijn zo schattig *samen*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat voor jullie allebei. Voor je zus met haar huwelijk, ik wens haar nog een heel mooi leven samen met haar man en kroost. Voor jou ook proficiat om zo'n mooi passend jumpsuit te maken en dat nog in zijde, mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap! Heel leuk idee trouwens, die jumpsuit als trouwtenue.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai jij hebt er je werk van gemaakt! Het resultaat mag er zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja mannekes, dat is het 'echte' werk hé. Mooie keuze van je zus, stijlvol en sober!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allemaal even mooi gemaakt!Je mag best fier zijn op het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow. Dat zou ik niet durven denk ik, uit schrik dat het mislukt. Maar het is prachtig geworden! Dikke pluim hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi assorti allemaal. Schitterend! En een hele mooie diepblauwe stof trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een eer ! En gelijk heeft ze, om dat aan jou te vragen ! Dikke proficiat !!! (voor beiden)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knap, hoor! En leuk dat het een fijne dag is geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waaw Karla!!!! (allez en zus die er stralend uitziet)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw heel erg mooi hoor.Zowel de hemdjes,kussens,tasje als de jumpzuit.je mag erg trots zijn op je werkjes

    BeantwoordenVerwijderen