dinsdag 11 november 2014

Voor appelen en peren


En in mijn geval dan een peer tshirt.
Terwijl de stof al op de projectstapel lag, zag ik deze schone versies passeren. Ze gaven me de spreekwoordelijke schop onder de kont om er eindelijk aan te beginnen. In de avondschool begon ik met het rekenwerk. Want voor wie het nog niet wist, dit patroon teken je zelf uit, vertrekkende van je eigen maten. Medestudentjes aldaar hoorden me dikwijls mompelen: "als dat maar goed komt", "hoe kan dat nu dat dit een tshirt wordt". Maar kijk! Alles klopt en het tshirt zelf steekt in een mum van tijd ineen. De raadgevingen die ik las op blogs over de lengte van het tshirt goed na te meten en eventueel aan te passen, sloeg ik in de wind. Ach ja, we zouden wel zien. Volgende keer, ja ja, dit lees je goed, maak ik dit shirt korter. Nu zit het wat opfropt in de taille.
Maar gaarne dat ik dit aan doe! Alle lof voor de dames van Zo Geknipt 2!



21 opmerkingen:

  1. Zalig, die herkenbare gevoelens... Maar schoon, ik ben zot van dat stofje. Oh, en uiteraard van die knoopjes ;). Mooi mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel schoon! en volgens mij heb ik ook zo'n knoopjes in m'n kast liggen (van Sarah hierboven gekregen :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schoontje! Ik heb net dezelfde stof in mijn kast liggen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie versie, prachtige stof! Die lijkt me echt ideaal voor dit project!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt geslaagd! Hoe meer ik dit mooie t-shirt hier in blogland zie verschijnen, hoe meer het begint te kriebelen om mij er zelf ook eens aan te wagen! (maar zou het met mijn "nogal-veel-een-maatje-méér" ook nog mooi zijn?)
    In elk geval staat het jou beeldig en ben ik echt wel fan!
    nog een fijn dagje,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ongelooflijk hé! Dat het eigenaardige reken- en meetwerk dit supermooie resultaat oplevert! Ga ik zeker ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig!!! zalig stof en knoopjescombi. met dit patroontje kan je echt niet missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wondermooi! En perfect met dat gouden stiksel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tof! Ik kijk er echt naar uit om het voor mezelf ook eens te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit moet er hier ook zoooooo dringend eens komen ... maar ik heb nog tijd tot volgende lente he ;-) (met die korte moutjes)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super! Bij mij is het tekenwerk gebeurd, maar verder ben ik nog niet geraakt. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Joeehoee, ik kreeg gisteren een exemplaar van Zo Geknipt! 2 en dit zal zeker en vast mijn eerste projectje worden!!!
    Knap exemplaar maakte je, mooie kleuren en plezant, die contrasterende knoopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof! Ik maak hem morgen voor de dochter, hopelijk komt dat goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi hoor! Ik zal dit toch ook een keertje moeten maken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke versie, in een heel schoon stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh, zooooo mooi!
    Een heel leuk patroontje, erg vrouwelijk!

    BeantwoordenVerwijderen