woensdag 28 januari 2015

over het lezen van halve zinnen


Het zou een sweater voor mij worden, een Julia met kraag. Bij Georgette vond ik de perfecte stof.
Ik sprong een gat in de lucht toen ik ontdekte dat de MDH een A0 kon printen. Jeuj, gedaan met A4's aaneen te kleven.


De sweater stak met de overlock heel snel ineen, enkel de kraag nog. Een pasbeurt deed me de wenkbrauwen fronsen. 'Hè dat spant toch wat'. Ik had mezelf nochtans opgemeten en de juiste maat overgetekend...


En toen bekeek ik de AO nog eens: 'pattern without seamallowance included'. Blijkbaar las ik enkel de laatste twee woorden...*vloek*. Geen zin om al het overlocksel los te tornen, werkte ik de sweater af. De kraag valt door mijn nonchalant leesgedrag wat kleiner uit dan de bedoeling is, maar tja.


Thuis deed ik mijn beklag over de te kleine sweater. De oudste dochter pinkte vriendelijk vrolijk met haar ogen:
'da's dan éne voor mij, hé'
'Ja, dochter, ja'


Stof: triangles grey - Hippu


23 opmerkingen:

  1. Op naar een volgend exemplaar MET naadwaarde!
    PS: De dochter ziet er in ieder geval gelukkig uit met haar nieuwste aanwinst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, hier ook al dikwijls eens kledingstuk roulette hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wou die van jou is mooi, ik blog de het zelfde patroon gelijk met jou. Grappig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh jee, wat een - voor jou - nare ontknoping van het verhaal.... Maar wel een hele mooie sweater!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat goddelijke snoetje staat toch maar mooi te stralen met jouw Julia ;). Wordt vervolgd?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gelukkig zijn ze snel klaar hé! Het is een mooie Julia geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. och, de chansaar, uw mooie trui zomaar kunnen inpikken :)
    dat zal je geen tweede keer overkomen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. supermooie sweater! Kan mij voorstellen dat er daar eentje vree content is ;-). Wie weet zie ik er haar eens mee blinken op school ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi, zie Fien blinken! Maar ik ben bijna zeker dat jullie binnenkort met twee zullen zijn (die blinken)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ai. Toch iemand blij he! Heel blij. 'T is een heel mooie sweater.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Spijtig dat hij voor jou niet past, maar een meevaller voor je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En zie haar eens stralen. Daar wordt je toch ook vrolijk van hé. Mooie versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi. En hoe een vergissinkske toch uitdraait tot iets goed. Dochter blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een gelukje voor de dochter! Wat een schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 'k Zou het niet aan mijn hart laten komen als ik haar glimlach zie! En nu gewoon nog eentje hé, want het is goed bevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij staat je dochter inderdaad geweldig en wat een blij snoetje, groot geluk bij een ongeluk dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi zeg ... Nu heb je al geoefend en zal die van jou fantastisch lukken ... Ben benieuwd 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dan maak je toch gewoon een nieuwe voor jou ??? (je dochter staat er zo prachtig mee !)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oh wat prachtig! Maak er snel nog eentje. Het is toch een heel kort projectje hé!? Marte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, ik maakte er vanmiddag eentje voor mezelf...

      Verwijderen
  20. amai dat vind ik nen hele schone!! dochter weer sjans!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. dochter blij, mama blij toch? toch een schoon exemplaar hoor

    BeantwoordenVerwijderen