donderdag 5 februari 2015

stoefen met andermans werk -deel 1-


want dat doe ik hier. Niet mijn verdienste maar van de tweede dochter in rij.
Ik commandeerde enkel maar.


Toen ik haar de blogpost van Villa Lisa liet zien, wou ze meteen ook zo'n sweater. Daarenboven wou ze hem helemaal zelf maken die dochter van me. Helemaal van patroon overtekenen tot ineen steken. Mijn rol beperkte zich enkel tot instructies geven. 


Geen vinger stak ik uit naar deze sweater, niets, enkel commanderen tussen het koken en begeleiden van dochter 3 in rij met haar project. Want zo gaat dat als ge tweeling zijt, dan wilt ge op hetzelfde moment hetzelfde doen maar dan net iets anders. Maar da's een post voor later.


Multitasken dus, maar daar zijn we goed in. Maar nu alle eer voor haar, mijn trotse dochter. Haar vriendinnen vroegen haar voor hen ook een sweater te maken.

 Patroon: Lane Raglan


18 opmerkingen:

  1. Supermooi! Zie ze blinken :-). Ik ruik bandwerk bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap zeg .... Ik hoop stiekem dat die van mij dat ook gaan willen leren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gedaan van die dochter van jou! Ik kan het me wel voorstellen dat die vriendinnen ook zo'n exemplaar willen! Binnenkort een nieuwe rage op school ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Holala, t zit duidelijk in de genen! Knap werk, Lise!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw, goed gedaan en zeggen dat werken met jersey eerder voor gevorderden is. Het stofje herken ik, denk ik. Ik maakte er vorige zomer ook een truitje uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooi! Ideaal stofje voor haar ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is p-r-a-c-h-t-i-g!!! Knapperd<3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. woow erg goed gedaan! Mooi afgewerkt ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waw, dat heeft ze heel goed gedaan!
    Stiekem hoop ik dat Lilith over heel wat jaren ook zal vragen om zelf te mogen naaien...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow! Handige dochter en daaropbovenop nog een goeie smaak ook! Echt een leuke trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voila hier is ie dan! Ze staat er schoon mee, en ze heeft duidelijke de genen van de mama, als ze dat zelf ineen steekt!

    BeantwoordenVerwijderen