zaterdag 27 juni 2015

Meningen verschillen

Het was geen liefde op het eerste gezicht, deze Josie jumpsuit. 
Zij, daarentegen, was dolenthousiast!


Wanneer een LMV in de brievenbus belandt, geniet ik het voorrecht (ik haal steeds trouw de post) om als eerste het tijdschrift te doorbladeren. Meestal gevolgd door 'er staan weer leuke dingen in de LMV': het startschot voor de dochters om met hun kritische tienerogen hun mening te geven. 


Lise twijfelde geen seconde bij de jumpsuit: 'die mag je wel voor mij maken'.
Gevolgd door 'wanneer gaan we dan om stof?'.
Dit moest voor de examens gebeuren daar zij met deze jumpsuit de welverdiende vakantie in wou springen. Dus ging ik met gevolg naar de stoffenwinkel. Lise koos onder goedkeurend oog van twee andere tieners. 

Haar maten zweefden tussen drie kolommen in de matentabel. Ik nam een verschillende maat voor het bovenstuk en broekgedeelte en tekende het patroon bij. Ik had hem uiteindelijk liever iets groter gehad, zij vindt hem perfect! 
De jumpsuit zat redelijk snel in elkaar.  Lees: eigenlijk al voor de examenperiode. 
De foto's daarentegen lieten op zich wachten. Zo gaat dat met tieners tijdens de examens: geen tijd, neen mama ook niet tijdens de ontspanning, slecht weer, geen zon,...


Toen ik na hun examenperiode ging werken, liet ik een briefje achter aan de ontbijttafel: 'foto's nemen jumpsuit'.
Dit is hun impressie.




16 opmerkingen:

  1. Dat was waarschijnlijk de leukste opdracht die je tussen het to do lijstje schreef??? Want ze deden dat heel goed!
    En mama ook hé, Ik vind die jumpsuit trouwens ook heel leuk, alleen staat die nog net in een uitgave die nog niet in mijn abonnement zat ;(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Mooie meid, jumpsuit en foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Staat haar prachtig! En voor die foto's kan je nog wel eens beroep doen op hen, die laatste hoort in een kader vind ik ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind het prachtig en het model spreekt me ook aan alleen de tijd ontbreekt me nog om die te maken voor mezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh! Hij is prachtig! Met de dwarse rits op de rug? Met deze te zien, wil ik precies ook wel zo eentje. Ik maakte eerder al de Josie/Ocean combi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met rits op de rug, dat vond ze een leuk detail :-)

      Verwijderen
  6. Heel mooi! Knappe stofkeuze heeft ze gemaakt. :-)
    De foto's zijn geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen