maandag 29 juni 2015

voor Lena


Nog nooit maakte ik een dekentje volgens de werkwijze van Cozette. Wel al meermaals in blogland zien passeren en telkens enthousiast over de resultaten.



Toen Lena, ons nieuw buurmeisje werd geboren, had ik eindelijk een reden om zo'n babydekentje te maken. Aanvankelijk gebruikte ik iets fleece-achtig aan de binnenkant. Maar die twee stoffen op elkaar verschoven dat het niet schoon was om aan te zien.  Dus tornde ik gans de boel los, zonder gevloek (euh, eigenlijk wel een beetje) en zonder spijt (aboluut niet). Want eerlijk, teddy katoen, dat is het materiaal voor babydekentjes! Echt, zo zacht!


Patroon: Ienieminiemooiste uit Zo Geknipt 2 - dekentje volgens Cozette


En de rest? Die bleek net groot genoeg voor een Ienieminiemooiste jurk. 



10 opmerkingen:

  1. Ik vind dit een perfect stofje voor zo'n dekentje. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schoon, schoon, de andere buurvrouw knipoogt eens lief ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, mooi gedaan! Ik zag vorige zondag bij een vriendin dat kleedje en dacht meteen: dat moet ik toch ook eens maken ... en kijk, nu ziek ik het hier ook. Ik ben overtuigd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi cadeau, dat wordt een blije buurvrouw!

    BeantwoordenVerwijderen