zondag 23 augustus 2015

Blanche vest


Toen deze editie van LMV in de brievenbus viel, wist ik meteen: die Blanche vest, die maak ik voor mezelf.
De oudste dochter stak daar met lieflijk gesmeek een stokje voor. Vervolgens werd ik week en gaf ik toe.
De Blanche is er eentje voor haar geworden.


Voor wat, hoort wat, zei ik haar en ze knipte braafjes alle 17 stukken van het patroon uit.

De stoffencombinatie is geheel haar eigen keuze. Een geslaagde keuze, vind ik, dat niet zo brave roze als binnenvoering. In het tijdschrift gebruikten ze een dunne tricot als voering, dit is gewone niet rekbare voeringstof. Blijkbaar ook beweeglijk genoeg zoals zij hier even toont.


En bij het tonen van de zakjes, wijst ze me op een raar zichtbaar draadje. Hmm, tja, een rijgdraadje vergeten wegnemen.
Ach, bijlange niet zo erg als het vergeten kopspeldje dat ik op het laatste moment in de zoom voelde...





31 opmerkingen:

  1. ja, dit zou ik ook wel kunnen smaken, jammie wat een heerlijk jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das geslaagd seg, de stof doet me denken aan ééntje van Mondepot dat ik hier liggen heb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze is daar niet gekocht, gewoon in een bakstenen winkel.

      Verwijderen
  3. Die wou ik ook ooit nog eens voor mezelf maken ... ik wacht op jouw voorbeeld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet wachten Jo, kan mss nog lang duren...:-)

      Verwijderen
  4. Leuk zeg. Begrijp best dat je dochter dat voor zichzelf wilde.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel geslaagd! De blanche vest staat ook op mijn wishlist! Enkele praktische vragen: kunnen niet rekbare stoffen ook? Zou je in dat geval dezelfde maat kiezen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De voering is in een niet rekbare stof dus ik ben geneigd te zeggen dat het kan....Ik maakte haar gewone confectiemaat en zou het ook zo doen bij niet rekbare stof... niet zo makkelijk he die beslissingen.

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Absoluut! Maar dat teken- en knipwerk he....

      Verwijderen
  7. Mooi zeg! Ik wilde hem ook wel eens maken, maar zéventien patroondelen?! Zucht....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Benieuwd nr jouw versie. Als ik hem maak vr mezelf moet ik ook terug vanaf 0 beginnen, ik heb niet dezelfde maat als haar...

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  8. Gelijk heb je de dochter aan het werk te zetten. Ze heeft er een prachtige vest aan over gehouden. Misschien wil ze de patroondelen in jouw maat ook wel overtekenen. Het is het proberen waard niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had net hetzelfde gedacht ;)

      Verwijderen
    2. Ha! Ik zal het haar ook eens lieflijk smeken :)

      Verwijderen
  9. oh mooike zeg! maar wat een boel patroondelen :O

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele mooie vest en zeker geslaagd met de roze voering aan de binnenkant!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh das een leuke! Dat vestje kwam bij mij op het binnen enkele jaren te maken lijstje. Mooi maar durf nog niet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh ik ben verliefd! Zo schoon dat jasje! Echt jong, dat moet ge nog eens maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi! Maar die patroondelen knippen, daar zie ik ook altijd tegen op...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi!
    Het doet me kriebelen om er ook eentje te maken voor mezelf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. o zo mooi! zou ik ook wel willen, maar wat een werk zeg...

    BeantwoordenVerwijderen