donderdag 20 augustus 2015

New castle cardigan


Ergens volgens de planning was deze trui in mei al klaar.  In de praktijk liep het even anders. Ach, we vergeven het onszelve, genieten nog wat verder van zwoele zomerdagen en zijn content met een geduldige man.


Op één regenachtige zomerdag gaf ik mezelf dan toch een schop onder mijn kont en werkte het laatste deel af. En de knopen, waar ik trouwens in een (zeldzame) luie bui mijn oudste dochter om liet gaan, dat zou in een mum van tijd geklaard zijn. Hm, niet dus! Ruim 2u deed ik over amper 5 knoopsgaten! Gevloek en gezucht inclusief. Een combinatie van eigen nonchalance, een tegenstribbelend stikmachine en te veel testen en tornen! Toen alles uiteindelijk af was, aarzelend gejuich, begin ik met het doorknippen van de knoopsgaten. Bij het laatste knoopsgat schiet dat snijding te snel uit, pardoes in mijn niet zo goed gepositioneerde vinger, tot op het bot. Enfin, zo voelde het toch, in werkelijkheid zal het niet zo diep geweest zijn. De woorden "je trui is af" werd dan ook met een ander bedoelde intonatie gezegd.


 Patroon: New castle cardigan - Thread Theory
Stoffen: modecoupon



25 opmerkingen:

  1. Amai ik ben echt onder den indruk, grave vest seg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw, echt knap! Kan zo in een boekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel knap zeg! Met dat lederen accent, grote fan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De accenten zijn eigenlijk in bruine tricot, maar leder zou ook leuk zijn.

      Verwijderen
  4. Oh, deze staat ook al een hele tijd op mijn planning voor Broer! Zeker na het zien van dit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ai ai ... voor de vinger ... hopelijk valt het een beetje mee ... Maar als ik eerlijk mag zijn, het was het waard !!! Voor de volle 100 % !!! Want echt waar, als deze vest 'hem' geen recht aandoet, dan weet ik het niet meer hoor ! Een dikke vette wauw ! Megaknap !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Staat hem goed, hopelijk heeft hij er veel plezier van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh, de trui is wel het wachten waard geweest.. Heel knap!
    Ai, dat kan echt zo pijn doen hé en dat voelt altijd erger dan het in werkelijkheid is!
    Venijnige scherpe naaldjes, tornmesjes, schaartjes. ;-)
    Als ik de knoopsgaten doorknip, steek ik er een speldje in zodat ik niet verder kan snijden dan nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, dat speldje zat er ook, maar blijkbaar kan ik dan nog uitschieten, allee het tornmesje dan...:)

      Verwijderen
  8. Waw seg, zo'n mooie trui!
    Naomi van soft cactus gaf mij eens de tip om knoopsgaten open te snijden met een hobbymes. Sinds ik dat doe, geen schrik meer voor mislukte knoopsgaten en pijnlijke vingers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, goeie tip, dat probeer ik de volgende keer!

      Verwijderen
  9. Waauw Karla, wat mooi! Ik ben fan, dit is echt een toptrui <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kijk hem stralen die wederhelft van jou in zijn nieuwe trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow! Ik ben fan! Dat zou mijn bomenman ook nog dragen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, heel mooi! Deze knappe trui was het wachten waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beide knap... super dat je iets vr jouw man maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauw, knap! Ik ga nù dat patroon aanschaffen denk ik!
    Ik ben er trouwens ooit in geslaagd om met een tweelingnaald door mijn vinger te stikken, dus die intonatie, daar kan ik me ook iets bij voorstellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waw, die trui was het wachten van manlief wel meer dan waard! Echt knap! Hij zit hem als gegoten!!!

    BeantwoordenVerwijderen