zaterdag 8 augustus 2015

Valentina


Deze top maakte ik eerst in een goedkopere tricot. Onzekerheid over de te maken maat deed me op veilig spelen. Ik wil de top immers maken in dezelfde stof als in 't boekske maar dan moet het patroon wel direct goed zijn.
Het patroon is eerder aan de korte kant en de halsboord wijkt wat uiteen. Dat laatste geheel mijn ongeduld tot precies werk. Hm.


Ik noteer dus voor mezelve:
tshirt langer maken en meer geduld opbrengen bij het aanzetten van de halsboord.


 Patroon: Valentina top - LMV


19 opmerkingen:

  1. Mooi en zul je elke dag willen aantreffen
    Tip: Kleef naadband in de naad waar je boordstof gebruikt zo rekt de stof niet uit en gaat ze ook niet opwippen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip. Ik heb dat hier nochtans in mijn koffer liggen.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  2. Mooi en zul je elke dag willen aantreffen
    Tip: Kleef naadband in de naad waar je boordstof gebruikt zo rekt de stof niet uit en gaat ze ook niet opwippen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch mooi hoor! Deze lengte is volgens mij ook prima, zeker in deze mode.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lijkt me nu eens een perfect basisstuk voor in de kast :).
    Gebruikte je je 'normale LMV maat'?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Karla,
    Ik heb we vandaag doodgezocht op hoe ik die halsboord er netjes aankrijg.
    Heb je een tip, want het lukt me niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Speld eerst alle merktekens op elkaar. Daarna de stukjes tss die speldjes spelden. Soms moet je ene laag wat meer rekken. Hopelijk heb je hier iets aan. Bij mij is veeleer het probleem dat in het 'V'tje ze niet mooi overlappen.'

      Verwijderen
    2. Beste Karla
      Het is eigenlijk ook dat wat ik bedoel. Hoe slaag je er in dat V'tje zo mooi te krijgen. Ik vind de uitleg in LMV niet zo duidelijk.
      By the way. Mooie dochters, ik heb er ook drie, maar ze zijn nog een stuk jonger. Als ik zie wat je voor hen naait, dan zal ik binnen enkele jaren geen tijd meer hebben voor mezelf.

      Verwijderen
    3. Ik begin deze week aan mijn tweede. Als ik het weet, dan hoor je het wel :)

      Verwijderen
  6. Mooi shirt hoor! Uit welk boek haalde je het patroon? Ik hou namelijk wel van korte shirts ;) (ben niet zo lang).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon komt uit het tijdschrift La Maison Victor. http://www.lamaisonvictor.com

      Verwijderen
  7. Zo mooi !!! Staat je beeldig ! (staat hier ook nog op het verlanglijstje)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maak die nu ook maar in de stof van het boekje. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen