vrijdag 25 september 2015

Valentina²


Moeder en dochter in hetzelfde sportieve patroon. Voor mij in de originele stof zoals het staat beschreven: een zalig luchtig vallende tricot. Voor haar een tricot in het roze.
Mijn nota's uit mijn vorig bericht volgde ik maar voor de helft op. Het tshirt langer maken bleek zowel voor haar als voor mij een uitstekende zet. Die halsboord, tja... Bij mij zit hij er redelijk goed in hoewel de hals meer een halve cirkel lijkt dan een V.
Bij haar heb ik een valse plooi (of hoe noem je zo'n rare kronkel) gescoord. Tot 3x toe heb ik het opnieuw geprobeerd en toen liet ik het erbij. Ach bij sporten moet ge nu eenmaal bewegen en dan hebben anderen geen kans om dat foutje te zien.




13 opmerkingen:

  1. Vreet tof zou in zeggen indeed, zaleg perfecte stofkes voor dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als ik nu ook zo'n t-shirt maak, word ik dan ook zo sportief als jullie? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan kun je zowiezo bij ons in de rij staan :-) burenoverschrijdend bloggen...

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. De roze bij Stoffen van leuven en het origineel bij Juist Gepast.

      Verwijderen
  4. oh heel leuk! ik zou zeker meer plooien hebben ;-) bij vrouwen t-shirts is dat niet erg vind ik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die twee stukjes halsboord moeten in de V net naast mekaar vallen, niet op mekaar. Ik heb dat zelf pas ontdekt nadat de mijne, waar ze ook over mekaar vallen, al een tijdje af was :-) (ik vind het trouwens ook wel mooi zo over mekaar). Ik vermoed dat het plooitje verdwijnt als je ze naast mekaar laat komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan heb ik het de vorige keer toch juist gedaan :)

      Verwijderen