zondag 11 oktober 2015

Mej. de Studente


Mijn oudste is officieel student. In een andere stad. Momenteel pendelt ze nog iedere keer tussen thuis en campus. Ze sleurt letterlijk veel mee, heel veel: rugzak, en meestal in beide handen nog allerhande. Haar nodige laptop diende beschermd maar een laptoptas, neen, dat kan echt niet meer mee. Het zou een hoes worden.


Ik liet haar een paar mogelijkheden zien. Ze koos resoluut voor recept 10. Ik zag me al volop experimenteren met lijnen, waarvoor het patroon vriendelijk uitnodigt. Haar stofkeuze was ook snel beslist: deze handgedrukte stof was met stip haar favoriet! 


'Past perfect bij mijn studies'.
'Ja, studente, zijt ge zeker, want dit is niet zo maar een stofje he?' 
'Absoluut!'


Ik volgde haar keuze. Toegegeven: ik heb meermaals getwijfeld alvorens mijn schaar in deze stof te zetten. 'Wat als... ' dreunde meermaals door mijn hoofd. Als voering gebruikte ik geen gewone katoen maar gebruikte een neopreen iets. Dat voorgeschreven lijnenspel liet ik achterwege: de stof op zich hoeft geen extra's. 


Patroon: Meneer de Directeur, recept 10 uit Zo Geknipt 2
Neopreenachtig iets van bij Stoffen Van Leuven

16 opmerkingen:

  1. Mooi zeg ...veel succes met die eerste keer op die grote Univ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi exemplaar voor je studente!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap! De dochter heeft zeker een goede smaak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi voor een jonge student: stijlvol & uniek. perfect

    BeantwoordenVerwijderen
  5. echt superschoon en succes aan de dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jawadde, dat wordt blokken in stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In Leuven, toevallig? Anders zouden Mej. de Studente en Meneer de Student elkaar wel eens kunnen kruisen! Te herkennen aan recept 10 in hun handen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze heeft alvast de meest stijlvolle beschermhoes van haar hele unief :-)

    BeantwoordenVerwijderen