dinsdag 10 november 2015

Een tas met 2 verschillende hengsels bestaat niet? Pheu!


Tegen iemand een welgemeende dankjewel zeggen?
En tegelijkertijd een toppertje van een boek in handen hebben...


Je handen beginnen te kriebelen. Twijfelen over ontwerp en stof. Twijfelen dat het geen naam heeft.
De knoop werd doorgehakt: het werd Lilù, een ontwerp voor dagdagelijks gebruik.


 Patroon: lilu uit Mijn Designertas van Elisanna en Fynn



Ik ging uiteindelijk voor een combinatie in roodgekleurde jeans. Binnenstebuiten en omgekeerd combineren zou ik. Het oorspronkelijke doel was om de hoofdtas en het hengsel met ritstasje in de andere stofzijde te combineren. Eigenlijk vloekte dit en ging ik voor zelfde zijde op zelfde zijde. Natuurlijk kwam het besef pas op het laatste dat als je het hengsel met ritstasje verschillend maakt, je ook twee verschillende hengsels creëert. Logisch niet? Ik besefte dit te laat. Maar ach, een uniek stuk, dat wel, wel één met twee verschillende hengsels.


Het schone aan dit patroon is dat je de tas binnenstebuiten kunt keren, afhankelijk van je humeur, je bestemming, de inhoud van je tas, het kostuum van de persoon aan wiens zijde je loopt...
Voor één keer besteedde ik dus extra aandacht aan het toenaaien van het keergat.


 Echt waar een dikke merci!



19 opmerkingen:

  1. Zoiets zou ik nu ook voorhebben, logica en ik...
    Maar tis een heel schoon tas geworden, je zou niet zeggen dat ze zelfgemaakt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoveel tijd dat je in deze jas stak, chapeau! KNAP, heel knap

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, karla! En die hengsels zijn juist leuk, dat extraatje aan de tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. PRACHTIG, Karla! En die hengsels zijn net een geweldig schoon detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mega knap cadeau! Echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Twee dezelfde hengsels of twee verschillende, die tas kan zo in de etalage van een chique winkel. Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig resultaat! Ik maakte de Les Deux de Cock uit het boek :)
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, echt mooi, deze tas. En een tof folieke, die twee verschillende hengsels!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waauw, echt mooi. en een tof folieke, die twee hengsels!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knappe tas! En dat hoort gewoon zo, die 2 verschillende hengsels :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een unieke tas heb je gemaakt,wacht nog maar even je gaat er zo nog zien verschijnen met 2 verschillende hengsels ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige tas met een eigen draai ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi exemplaar en alles zo mooi gespiegeld!

    BeantwoordenVerwijderen