zaterdag 12 december 2015

Chess sweater

In de reeks sweaters van klein naar groot, eentje voor de Man Des Huizes: een raglantrui. Direct overtuigd was hij niet toen ik het tijdschrift met mannelijk model toonde. Ik echter wel.


Het project werd schriftelijk op de to do lijst gezet en bleef daar ook enige tijd. De Chess sweater spookte echter in mijn hoofd. Tijd om de koe bij de horens te pakken en ik legde de stoffencombinatie recht voor zijn neus. Hij gaf groen licht. De lopende band 'sweaters maken' draaide toch al op volle toeren. Scrol maar even terug naar de voorgaande drie blogposts. Deze titel werd enigszins neutraler gehouden.


Patroon; Chess sweater - La Maison Victor jan-feb 2015



15 opmerkingen:

  1. Sweaters, dat is zoooo dankbaar om te maken. Mooie versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof, staat hem goed, maar dat groen licht heb je toch nodig eh, ik had daarnet pech en kreeg rood licht van de zoon ook voor chess, maar de stof staat hem niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad,groen licht is absoluut nodig!

      Verwijderen
  3. Hier is de Chess sweater een van de favorieten uit de kast, ik kan me zo voorstellen dat dit mooie exemplaar dat ook zal worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Ik heb van mijn zoon ook groen licht gekregen om hem te maken. Komen de maten wat overeen of heb je hier en daar wat moeten wijzigen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind van wel. Heb geen aanpassingen gedaan. De mouwen zijn iets te lang maar hij vindt van niet.

      Verwijderen
  5. Heel mooi! Ik heb van mijn zoon ook groen licht gekregen om hem te maken. Komen de maten wat overeen of het je hier en daar wat moeten wijzigen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Leuke stoffencombinatie ook. Ik denk dat ik er tijdens de kerstvakantie ook eens één ga maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, dat stofje maakt het net wat specialer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze zou de puberzoon wel leuk vinden.. waar vond je de stof?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik mij niet vergis komen ze van Stoffen Van Leuven, ze liggen immers al lang op stapel...

      Verwijderen
  9. Ik ben er ook net één in elkaar aan het zetten voor de MDH! Ik vroeg geen toestemming. Hopelijk geeft hij ook groen licht! Jouw versie is alvast heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben ook net 1 in elkaar aan het zetten voor de MDH. Ik vroeg geen toestemming dus laat ons hopen dat hij ook positief reageert! Jouw versie is alvast heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super! Naaien voor mijn man doe ik (nog) niet, de kinderen stemmen voorlopig met alles in :-). Deze is echt top!

    BeantwoordenVerwijderen