vrijdag 15 januari 2016

Een sjakos van mijn botten


Een beetje oneerbiedig klinkend, maar zo is het.
Maar neem het gerust letterlijk! Ik maakte een sjakos van mijn botten ofte een tas van mijn laarzen. Oude wel te verstaan, onherstelbaar kapot aan de rits. Klaar voor het containerpark.


Een creatieve tiret verknipte ooit haar versleten lederen botten en maakte er een wel heel leuke handtas van. Ze gaf er met een andere creatieve ziel zelfs een echte lederen workshop over. Dus ik zette mijn kapotte botten op zolder voor als ooit...
Die 'ooit' kwam er sneller dan verwacht, samen met een aantal tiretten maakten we de Versa Versa uit 'Mijn designertas'. Voor mij werd het de tweede keer.


Ik koos vilt als basis, de afneembare flap kreeg ik uit één bot. Oorspronkelijk wou ik nestelogen gebruiken als bevestigingssysteem, maar recycleerde wat verder met gerief van de lederen botten.


De nodige versteviging in de vorm van een placemat werd last minute nog gewijzigd in S 520. Zo kon ik op een gemakkelijke manier de zijranden ook doorstikken.


Er zat exact 10 min tussen 'Ha, ze is af!' en het hangen aan mijn schouder.
Inzoomen op de foto's? Dat hoeft niet, ik vertel je graag dat mijn machine het moeilijk had met het dikke leder en regelmatig een steek oversloeg, dat hij zich niet altijd kon houden aan steeklengte 2.8 of dat de naald gekke zijsprongen maakte bij het nemen van de bochtjes. Dat bezorgt de pietjes precies een pijnlijke aanblik maar mij een glimlach op mijn gezicht. Ik draag ze graag, mijn gerecycleerd project!

Stof: vilt
Leder: mijn oude botten
Patroon: Versa Versa - Mijn designertas
Andere prachtversies van de Versa Versa bewonderen? Hou het tirettenblog in de gaten.

En nu beslissen in welk materiaal ik de volgende flap ga maken...



36 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi! Lang leve het recycleren ��.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! Dankzij aanmoedigende medetiretten ;)

      Verwijderen
  2. Schitterend! Hier houden wij ook alles bij van ons botten! Mijn man zegt dan altijd: 'gooi je die nu eindelijk eens weg?' want op den duur heb ik al een stapeltje verzameld!
    Ik denk na over een materiaal voor je volgende flap :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap ze! Hoe hard ging je tikker bij de eerste knip in de botten? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ge wilt het niet weten, eeuwige twijfelaar als ik ben

      Verwijderen
  4. Hoe cool is dit zeg! Fantastisch, I lóve it!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat ik steeds sjakosloos naar mijn werk ga...

      Verwijderen
  5. WAUW ! hoe cool is dit !!!
    Megaknap, ik ga mijn botten bewaren, wie weet waag ik me er ook aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar zo tof zeg!! Schoon gerief!
    En heel erg benieuwd naar de andere versies :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is echt geweldig!! Heel mooi en uniek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zeg, zeker de combinatie met het vilt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik gebruikte mijn oude botten voor de zooltjes van slofjes, maar dit is ook een heel tof idee! Ik onthou voor als het volgende paar naar de eeuwige jachtvelden verhuist :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo schoon zeg !!! Geniet er maar veel van !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ziet er vreselijk moeilijk uit, maar heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jawadde ik wou dak a botten/sjakos had!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super graaf gedaan! Ga ik zeker eens nadoen. Eerst nog wel mijn botten verslijten...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zalig! Ik ga gauw mijn botten opvissen uit een hoop die hier klaarstaat om weg te gooien! Top idee en top tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow!! echt zoooo cool!! En die combi met vilt. Ge-wel-dig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waaaaa! Gij hebt dat gewoon gedurfd! Ik heb hier ook zo'n paar klaar staan met eenzelfde missie. Maar voorlopig vond ik de moed niet om te knippen. Deze is de max!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toegegeven: ik heb ook lang gewacht hoor, maar nu heel content met het resultaat.

      Verwijderen
  17. Echt een super mooie tas heb je gemaakt!Ik heb een zak vol leer gekregen van een collega,eens bekijken of daar een lap in zit die groot genoeg is om iets mee te maken uit het boek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh waw zo schoon! En supercombi met het grijs!
    Ik heb hier ook wat leer liggen... maar ben er nog niet aan toegekomen om de stap te zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Aree jom, hoe cool is dees? De max!

    BeantwoordenVerwijderen