vrijdag 29 januari 2016

Upcycle


Toen ik Kelly's blogbericht las, wist ik meteen dat dit een 'dankjewel' kadootje ging worden. Zo'n spontaan presentje dat je geeft als je iets kan ontlenen zonder dat daarbij iets een tegenprestatie gevraagd wordt, voor iemand die graag op toer gaat.


Papier snijden, plooien en vouwen, ontspannend werk. Ik gokte op breedtes en lengtes van papierstroken en werkwijze. Het resulteerde in een mandje van 22 op 27 cm met een hoogte van 10 cm.


Haar afwerking met een touw volgde ik niet, simpelweg bij gebrek aan schoon touw. Ik plooide wat biaislint en stikte het papieren lint er aan.




 Na het enveloppen plooien toch een subliem idee om een oude atlas te herwaarderen...

10 opmerkingen:

  1. De wereld binnen handbereik... héél schoon !
    Jouw versie met de papieren biais is nog mooier dan die met het koordje, het oogt rustiger zo.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk en origineel, deze moet ik onthouden! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Ik denk dat ik ook eens mijn oude schoolatlas onder handen ga nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dit vind ik echt een geweldig idee! Dat ga ik zeker ook eens maken! Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee! Bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil dit dus ook hè, voor in mijn aardrijkskundeklas! Zo tof <3

    BeantwoordenVerwijderen