donderdag 7 januari 2016

Vilt

Mijn creatie voor Secret Santa werd er één in vilt, eigenlijk twee. 
Secret Santa, ondertussen al aan de derde editie toe bij de tetterende tiretten, is nog steeds dé activiteit met het grootste stressniveau en dito spanningsfactor. Ik kreeg digitaal, ja ja de tirettensint heeft zich danig gemoderniseerd, de naam van tiret H. 
H. is een technisch aangelegde tiret. Problemen met de overlock? Zij herstelt het in een mum van tijd. Kledij maakt ze voor haar kroost, haar man en haar zelve. Tassen? Neen, dat is niet aan haar besteed (zegt ze zelf). Dus zou ik een tas maken, in vilt met binnenvoering.  


Ik gebruikte als basis de kleine Lili. Wel zou ik een folieke aanbrengen door de hengsels van de tas door de buitenlaag te 'weven'. Waar ik de mosterd vandaan haalde? Echt geen idee meer. Enfin, bij het plaatsen van de binnenvoering kwam ik in de problemen. Stress, het zal meermaals voorkomen. De mooie afwerking die het Lilipatroon dat beetje extra geeft door de binnenvoering onder de boord van de omslag in buitenstof te steken, lukte nu niet door de geweven hengsels. De binnenvoering zou er alleen nog in kunnen op een onorthodoxe manier. Stress, alweer. De tas werd afgewerkt en enkel en alleen als ik van mijn trio, lees dochters, een 'ja' kreeg, zou ik ze afgeven. Ik kreeg er 3. 


Daarbuiten heeft H. nog een grote passie: haar tuin. Als knipoog naar haar groene vingers: een cactus in vilt. 


De cactus heeft nu een plaats op haar werkplek. Veel plezier ermee!


Patroon vilten tas gebaseerd op de kleine Lili - De tas van Annelies
Vilten Cactus - Vink


8 opmerkingen:

  1. Chique gedaan zeg ! Zal tiret H. vast heel content mee geweest zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige tas! Maakt niet uit waar je de mosterd haalde maar ik vind het een topidee en bovendien bijzonder mooi! Ik waagde me nog niet aan tassen maar deze doet me ongelooflijk veel zin krijgen... Mooie kleur overigens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel chique! Geen gesjoemel met voering te bespeuren in het resultaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, echt prachtig! Geen foefelare te zien hoor!

    BeantwoordenVerwijderen