donderdag 4 februari 2016

Berlin beat²


Zelfmaakmode voor tieners? Tieners als in 'mensjes waarvoor vrouwenmaten te veel aangepast moeten worden en kinderpatronen te kinds zijn. Onnodig te vertellen dat ik een gat in de lucht sprong als Eva Maria haar boek publiceerde! Een boek vol hippe tienerpatronen en dit in een uniek concept. 


Toen Lise en Lore het boek in handen namen, hadden ze meteen een top 3. Op de eerste plaats (met groot uitroepteken erachter) een bomber jack: de 'berlin beat'. De stof werd door hen zelf gekozen bij Mon Depot


Toch was Lise teleurgesteld toen de stof arriveerde. De gele draad doorheen de stof, vond ze te geel. De stof binnenste buiten gebruiken, stelde ze zelf voor en vond ik uiteindelijk een goed alternatief. Zeker toen haar wiskunde leerkracht ook haar mening deelde ;).


Ik maakte voor beiden de versie met paspel aan de schouder. De mouwen hadden ze liever smaller. Ik versmalde een goede 4 cm in omtrek.


Deze sportieve jasjes zaten redelijk snel ineen.  Het geschikte moment vinden met tieners om foto's te nemen, duurde zoals gewoonlijk veel langer.
Deze week had ik een lange werkdag en zaten zij in de namiddag alleen thuis. Ik liet een briefje achter op de keukentafel met de vraag of ze zin hadden om zelf foto's te nemen. Dit is hun impressie.
Gelukkig vond ik geen briefje terug 'voila mama en nu hop naar onze nummer 2 op de lijst'.

Patroon: Berlin beat

19 opmerkingen:

  1. Wauw, die zij super geworden ! Staat hier ook op Martes verlanglijstje, maar ze moet nog een stofje kiezen... dat boek is echt een topper hé !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, volledig op het lijf van die tieners geschreven.

      Verwijderen
  2. Zo tof! Prachtdochters!

    Http://tussensoepenpatatten.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kei mooi, hier staat ie ook nog op een lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die zijn schoon zeg! Heerlijk toch, dat jij nog mag naaien voor je tieners - ♥ voor 'hopla en nu naar nummer twee' ;). Die kleine van mij, die zou dat zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw! Wat een prachtige dames zijn jouw dochters, en met die jassen kunnen ze alleen maar geweldig blij zijn, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, tienerdochters content houden lijkt me niet simpel, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooie jassen!! En, waaw, die dames organiseren gewoon een eigen fotoshoot?! Meer dan geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Whaw Karla heel leuk ...hier al het boek maar mijn net 10-er past er nog niet in 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super super super! Ik heb nog geen tiener in huis maar ik kocht het boek voor mijzelf; dit jasje staat ook op mijn verlanglijstje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat, pracht duo in prachtige jasjes. Deze wil ik zeker ook eens proberen! Zo tof, briefje op tafel en 's avonds meer dan geslaagde foto's op het fototoestel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super jasjes allebei! Die wil ik ook graag voor mezelf proberen. Echt leuke stofkeuze ook, ze hebben stijl jouw dochters!

    BeantwoordenVerwijderen