dinsdag 29 maart 2016

Cliff


Toen ik Cliff zag, was ik meteen enthousiast van zijn hoog houthakkersgehalte.  Die blauw-rode geruite stof, prachtig vond ik ze. Het schuine lijnenspel van het rugpand maakte Cliff dat tikkeltje anders.


Het patroon kon hem ook bekoren. Wat volgde, blijkt het verhaal van een eerder gemaakt hemd. Het komt er op neer dat ik weer stof kocht en hoopte op goedkeuring. Dat de dochters de stof schoon vonden maar ernstige twijfels uitten of hij dat ook zou vinden. Dat ik besloot het hem dan maar niet te tonen en stug mijn plan voortzette. Tactisch of niet?  Ik maakte het hemd op tirettenweekend en daar vonden enkele tiretten het niet erg mocht de MDH het niet willen dragen. Ze wilden het gaarne overkopen. Een back up plan had ik dus. Thuis merkte ik dat ik toch iets overhaast te werk was gegaan. De zoom kon echt niet door de beugel en het knopenpad was ook iets te scheef gestikt. Na enig tornwerk en opvolging van wijze raad over het afwerken van schuine zomen was het Cliff hemd klaar.
En hij, hij heeft het al meermaals gedragen.



8 opmerkingen:

  1. Ik ben echt niet voor houthakkershemden (écht niet), maar met die schuin lopende ruitjes op de achterpanden vind ik het nog wel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Terecht, schoon hoor. Misschien moet ik er mij dan toch eens aan wagen zo'n hemd...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat hij het al veel droeg geloof ik, het is dan ook een herl schoon hemd geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik loop niet zo warm voor de stof - maar dit is smaken en goestingen -, des te meer voel ik voor het model, dat staat hier ook op het verlanglijstje voor de vent #schaterlach Maar voor hem rolden al drie tshirts van onder de machine, dus hij mag nog even wachten ;)
    Hoera voor het-wordt-gedragen trouwens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof zeg! Goed dat je de details afmaakte, want zelf zou je het blijven zien! Gelukkig wordt het gedragen, eer aan de maker!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Staat hem geweldig goed! Vond het ook meteen een leuk hemd voor de MDH! Ooit maak ik er hem eentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie dat dan weer wel graag. Super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen