zondag 24 april 2016

Tweelinglily


Ongewild knipte ik er twee. Hoe je dat doet hoor ik je vragen? Tja, te snel willen zijn in een uiterst verstrooide bui in een iets te vermoeide stemming. En plots had ik twee maal de buitenstof voor Lily geknipt.




De éne Lily stak ik zelf ineen en is nu in handen van een dansante tiener. De andere liet ik ineen steken. Mijn nichtje had voor haar 18de verjaardag een stikmachine gekregen en kwam een namiddag op stikles. Na de basisbeginselen liet ik haar meteen de Lily maken, weliswaar zonder binnenzak. Trots ging ze met een zelfgemaakte tas huiswaarts! 





5 opmerkingen:

  1. De tijden zijn nog zo slecht niet hé, vroeger kreeg ieder op zijn vormsel een fiets, nu een smartphone ... maar op hun achttiende een naaimachine krijgen lijkt me wel een mooie traditie! 't Zal wel zijn dat ze trots was op een eerste perfect en mooi stuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt leuk en vrolijk met die kleurtjes! Een tas is ideaal om te starten want je hoeft geen rekening te houden met eventuele afwijkingen aan lichaamsmaten 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pluim voor tante Karla, de naaijuf!

    BeantwoordenVerwijderen