donderdag 5 mei 2016

Aster: een trui voor weinig armbewegingen


Aster krijgt het label 'meest besproken in het thema te kort'!
Waarschuwingen te over van snelle naaisters dat het wel een heel kort model is... Helemaal anders wat de foto's doen geloven in de LMV.
Aha! Opmerkingen op sociale media gelezen en check, ik zou daar eens snel een mouw aanpassen en mijn voorzienigheid aanspreken. Ik verlengde 2cm, dat zou het hem wel doen. 
Volgend tekstballonnetje zie ik nu bij lezers opduiken: 'En jij meet niet na?' of 'Zo weinig?'. 
'Tja,...' *bloos*


Uiteindelijk bleek het stuk niet genoeg verlegd, wat had ik gedacht... Tornde ik de ganse zoomboord er af (pff overlockt en al) en plaatste een dubbele lengte zoomboord. De Aster is nu draagbaar als ik met mijn armen de hele tijd naar beneden loop. Zwier je veel met je armen boven je schouderlijn, dan vind ik hem persoonlijk nog te kort. 


Patroon: Aster - LMV


Wel super aan de Aster is de leuke kraag en de korte mouwen, da's dan ook de reden dat ik het patroon nogmaals ga gebruiken, toch ga nameten én verlengen met 10 cm! Een gewaarschuwd vrouw is twee Asters waard!

8 opmerkingen:

  1. Dedju, dit komt te laat! Ik maakte hem gisteren, verlengde een centimeter of vier, maar dat is helaas ook te weinig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci voor de waarschuwing. I'll keep that in mind.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig exemplaar van de aster trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het truitje ook geweldig schoon. Wegens een overload aan 'veel-te-weinig-tijd' de laatste weken nog maar weinig leestijd gehad (en dus ook geen naaitijd, damn) lees ik voor het eerst over een erg kort truitje. Dikke merci, als de tijd terug komt wil ik deze zeker ook eens maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Die staat hier ook op de planning :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed voor de waarschuwing. Moet ik onthouden want deze trui wil ik ook nog te voorschijn toveren. Ik had trouwens hetzelfde met de jolene top. Voor een of andere reden onthou ik wel dat ik de rokken uit dit boekje moet verlengen, maar bij bovenstukken ontsnapt dit aan mijn geheugen.
    Toch een leuk truitje geworden. Dan misschien eentje om de hele dag zittend door te brengen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mij ook overkomen, had geen idee dat ie zo kort zou zijn...

    BeantwoordenVerwijderen