zaterdag 11 februari 2017

Villette jas


Mijn uitstap naar de stoffenwinkel resulteerde in nog een aankoop. Lore wou een halflange jas in deze harige stof. In de winkel vroeg ze mijn mening. Eerlijkheidshalve zei ik dat dit niet echt mijn ding was, maar dat ze absoluut zelf moest kiezen en mijn mening in de wind moest slaan.


 Achteraf heb ik mijn mening moeten bijstellen, het is een knappe jas geworden. Temeer omdat ze deze helemaal zelf heeft gemaakt. Enkel toen de binnenvoering aan de buitenstof bevestigd moest worden en bij de knoopsgaten, stak ik een handje toe. Ze koos resoluut voor knopen in plaats van de voorgestelde onzichtbare drukknopen. Blij dat ze haar zin heeft doorgezet. Toch heb ik wel even luidkeels gevloekt: de knoopsgaten gingen er met alle goede wil van de wereld niet in. We beslisten om vals te spelen: er gingen toch drukknopen in met de gewone knopen er bovenop voor de sier.


Villette jas - LMV jan/febr 2017


9 opmerkingen:

  1. Talentvolle dochter hoor Karla, schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi en inderdaad ook knap gedaan!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh, heel knap, die stof is hiervoor uitgevonden !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw zeg, dit is echt een geweldig mooie jas! Hier ligt het Vilette patroon ook klaar, tof model vind ik het.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie jas! Wil er ook graag zo eentje maken in zo'n roze stof. Maar ben bang dat de stof te dik is voor mijn stikmachine :/

    BeantwoordenVerwijderen