zaterdag 4 maart 2017

Vilten clutch met krafttex


We schrijven januari 2015: ik kreeg een fantastisch mooie vilten clutch met lederen accent van mijn toenmalige Secret Santa. Het veelvuldig dragen ervan oogstte vele complimenten.


Door het gebruik kwam een zijnaadje los. Ik besloot het te herstellen en tornde de 2 zijnaden los. Toen kreeg ik het idee om ineens de vorm over te nemen, ik moest de dag erna op ziekenbezoek en had immers nog geen cadeautje. Vilt dat had ik nog liggen, helaas geen leder. Maar wel kraft-tex!


Dus ik experimenteerde met twee ideetjes wat betreft de vorm van de kraft-tex. Bovendien kreeg de éne clutch een magneetsluiting die ik nog liggen had. De andere moest het stellen met een kamsnap.


Door het gebruik van de kamsnap maakte mijn machine 2 bokkensprongen die te zien zijn in de naad aan de voorflap. Deze laatste blijft mijn favoriet!


Ideaal als snel klaar en last minute presentje!


10 opmerkingen:

  1. Ik vind ze geweldig mooi! De combinatie is top. Die komt op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind die combinatie vilt en krafttex ongelooflijk schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Lastig als je machine plotseling bokkensprongen begint te maken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeer schoon! Maar hoe degelijk en scheurvast is die Krafttex?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn eerste tas die ik maakte in krafttex houdt het nu nog. Het verbaasde mij ook.

      Verwijderen